Helg efter skolstart

Fredag..

Var på skolan idag
mellan 9 - 15 och fick ännu mer info.. bla annat Studieteknik som var klockren. Jag får bara bättre och bättre känsla för allt vad den här utbildningen innebär. Lärarna.. klasskompisarna.. kursmaterialet och innehållet.. ja allt.

Idag hade vi också två representanter från Häryda Kommun hos oss och de pratade om allt möjligt som rör vår utbildning och de yrken vi kommer få efter examen. Löneassistenten nämnde under samtalet att "- Det är ett jätteroligt jobb och den enda nackdelen var att man sällan kan ta ut mer än 2-3 veckor semester i sträck".

Det gick ett sus genom klassen när den här bortglömda men ändå rätt viktiga informationen kom upp. Det hade vi inte tänkt på förstås. Jag menar att den som jobbar med löner kan ju inte vara borta hur länge som helst från sin arbetsplats då de anställda vill ha sina pengar oavsett man är på semester eller inte. Och då det tar sin tid att få allt riktigt och rätt blir det inte mycket tid över innan man ska börja på en ny månads lönehantering.

Nåja.. lång semester på sommaren eller inte. Jag stortrivs än så länge på skolan och börjar lära känna fler i klassen.. och det känns toppen.  :  )

Nu ska jag lägga mig raklång på soffan och inte göra någonting. Jo det förstås.. jag ska trycka på tv-dosan och se vad kanalerna har att erbjuda. S kommer väl hem vad det lider och han är fortfarande skruttig så det lär bli en lugn kväll i afton. Barnen är hos sin mor fram till tisdag så det får bli en helg med vila och mycket frisk luft. Och massa god mat och dryck förstås.. det bästa med att vara ledig. Hoppas ni får en fin helg med det ni hittar på.

Stor kram till er alla.  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0