50 årskalas & en krasslig S

Lördag..

 

 

Idag ska jag gå över till S svägerska då hon fyllt 50 år i veckan. S får stanna hemma då han är en smittospridare just nu. Bara nu inte jag har något på/i mig som kan hoppa över till dom som är på kalaset. Jag känner mig inte sjuk.. lite trött förstås efter allt det nya och så har jag iofs en konstig känsla över Adamsäpplet ( om det heter samma på oss Qvinns ). 

 

Jag har alltid älskat polotröjor av olika slag. Både såna som sitter tajt med en tunn smal krage men nog mest dom med stora stickade kragar. Gosigt att ha på sig vintertid.. ja och även svala sommarkvällar. En stickad tröja är aldrig fel.  :  )

 

Nu kom jag ifrån ämnet.. det med den konstiga känslan vid Adamsäpplet. Det har liksom tryck och varit känsligt där i två dagar nu. Som om någon håller sin hand över halsens framdel och kramar om lite lätt. Inte som om jag ska strypas men jag sväljer och sväljer och sväljer.. drar i kragen.. drar lite till för att bli av med obehaget. Det känns som om någonting sitter fast där inne.. eller håller om med ett fast grepp på utsidan. Mycket skum känsla.

 

Ska nu hoppa in ( på ena benet ) till badrummet och duschen så att jag kan tvaga mig ren och fin. Sen ska jag lämna tillbaka den bok jag köpte på Akademi Bokhandeln i Nordstan då vi ska byta ut den på utbildningen till en senare utgåva. Då kan jag känna mig 489:- rikare för någon dag framöver tills jag ska lägga dom på den nya boken istället.

 

Just det.. jag hämtade igår ut de fyra böcker jag beställt från Adlibris.se. De hade kommit fram till Konsum i Munkebäck och dess postavdelning. Så nu har jag alla böckerna hemma.. känns bra.

 

* * *


Nu har jag kommit hem efter att ha firat och sjungit för I, S svägerska. Vi bjöds på galet goda smörgåstårtor, fika med tårtor till och plockgodis och snacks att stoppa i oss mellan varven till köket. Så nu sitter jag här mätt och belåten.


Men fy tusan vad tårtorna.. menar smörgåstårtorna.. vad dom smakade gott. Har aldrig varit med om maken. De trodde väl jag åt för två.. så mycket som jag stoppade i mig. Jag sa till dom att tur jag tog en större skjorta på mig idag.. ty då syns det inte hur magen min sväller.  :  )

 

Längtar faktiskt efter att få åka till skolan igen.. och det måste väl vara ett gott tecken. Det känns verkligen som jag inte kunnat få det bättre. Jag är mycket nöjd och tackar S som ger mig chansen att få göra detta. Stort knippe med Solrosor till dig!


Hoppas ni får en fin helg som sagt så hörs vi snart igen.  // Christine

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0