Klättrat idag

Måndag..

Idag var jag ledig från skolan och hade en hel lång lista med saker jag skulle göra istället. Jag hann med rätt många av punkterna och även en tur till Klätterdomen i Kviberg.

http://www.klatterdomen.se/



I en av byggnaderna på det gamla regementet har de inrett till en klätterhall. Tänk er en byggnad i tegel.. mörkrött tegel.. väldigt högt i tak.. stora nästan kyrkliknande fönster med spröjs av metall. Solen (när den behagar hälsa på) klämmer in sina strålar från alla håll och det känns bara så Aaaaaaah att kliva in i den byggnaden. Som en rejäl dos ljusterapi.. bra för själen en månad som denna.

Jag tog med äldsta tösen E dit idag för att hon skulle kunna utnyttja sitt Presentkort på klätterdag hon fick av mig på sin födelsedag i september. Det gick som en dans för henne upp på väggarna. Tyvärr kunde jag inte själv klättra idag då E inte får/kan säkra mig. Men det gjorde inget då det var skoj att se henne klättra och göra framsteg.. samt att jag tog två leder vid en av Boulderväggarna istället. Trist bara att jag tappat typ all styrka sen jag var som bäst. MEN skam den som ger sig.. bara att börja om från ruta ett igen.  :  )

Nää.. nu är jag trött i mina ögon och ska krama om S och hunden GodNatt och därefter gå ner till sovkammaren och krypa ner under täcket. Imorgon börjar skolan på riktigt. Min första lektion är då.. IT. Ska bli kul.. jag ser verkligen fram mot detta och om två år få en Examen.. det har jag länge drömt om.

Sov gott när det blir dags för det.. och kram på er.  // Christine

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0