Rida rida Ranka

Onsdag..

 

Idag började S jobba och barnen börjar sina skolor först imorgon. Jag börjar ju min utbildning i nästa vecka.. på torsdan. Ska bli jättekul men visst är det lite nervöst men en bra sådan.  :  )

 

Idag var jag till frissan.. bad om en något kortare frisyr och hade med mig en bild jag hittade på nätet. Det blev ungefär som det blivit innan.. lagom kort och jag har fortfarande möjligheten att sätta upp det om jag så önskar. Tipp topp.

 

Sen var jag och T och letade ridkläder på Hööks till både två. Jag hittade Jodpurs ( skor ) shortshaps ( man har dom utanför skorna och byxorna ) och det viktigaste av allt RIDHJÄLMEN förstås. Vi slänge med två ryktborstar och en ny hovkrats när vi ändå gick bärsärkargång bland hyllorna. T hittade tyvärr inga nya skor men mina satt tydligen som en smäck även på hennes fossingar när hon traskade runt i dom medan vi lagade middag.

 

Sen huvudämnet idag då.... jag började rida igen i en Nybörjargrupp. De andra ryttarna började i gruppen efter sommaren 08 så de är riktigt nya på detta. Jag hade det iofs lugnt och tryggt i sadeln där jag satt uppe på Addie ( min favorithäst ) men kände ibland att jag blev hämmad i min comeback då det blev en Dominoeffekt när en häst stannade.. blev det tvärnit hela ledet igenom. Men detta är ju också en bra erfarenhet så att jag känner mig säkrare och får chans att ta ett steg i taget ist för att stressa in i något som sedan kanske slutar trist. Men jag blev oavsett många trafikstopp på spåret riktigt nöjd med kvällens första ridlektion av många.  :  )

 

Nu börjar barnen gå och lägga sig en efter en. De ska ju upp många timmar tidigare nu än de behövt göra under jullovet. Imorgon ska jag åka ner på stan och se om de har de böcker jag ska ha i skolan. Har annars hittat 3/5 på Bokus på nätet. Jag ska jämföra deras pris med Göteborgs studentbokhandel och sedan bestämma om priset överskuggar leveranstiden det annars tar. Sen har jag några samtal att ringa.. tror jag iaf.. dåligt minne.. det liksom kommer och går kan jag nog säga.

 

Nu ska jag göra mig en kopp Te.. ska nog ta en eller två havrekakor till också som T bakade igår. Sen blir det nog en tidig kväll även för mig trots att jag är ledig imorn. Just det.. Åhlens ringde faktiskt mig idag för att fråga om jag kunde jobba hos dom idag. Tyvärr kunde jag ju inte det då jag som ni sett haft fullt schema från morgon till kväll.. men det kändes bra att de ringde och frågade. Då det är en himla massa fler människor än jag som ansökt om fortsatt extrajobb tar jag detta som att jag hamnat i en hög bland de personer Å kan se som att få möjlighet att jobba när det behövs. Sen är det kanske inte så.. MEN det vill inte jag tänka på utan ser det istället som att de vill ha mig där för att jag är en sån fantastiskt trevlig människa att jobba med.  :  )

 

Hoppas ni får sova gott sen och får en fin dag imorgon. Kram och puss  // Christine

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Adlibris.se har billiga böcker och snabb leverans, därifrån har jag köpt alla mina böcker till skolan. :D

2009-01-07 @ 22:51:28
URL: http://adaosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0