Skolstart..!

Torsdag..

Idag är det då upprop i skolan.. blir mest som en informationsdag och så blir vi bjudna på lunch. Det kommer en representant från ett Lia-företag och bekantar sig med oss. Måste ta reda på vad ett sånt företag gör så jag inte är helt borta när allt sätter fart.

S är typ dödssjuk och får hostattacker så jag tror lungorna ska slitas ut. Det märkliga är att han hostar bara en eller två gånger i rad.. som en häst som har problem med luftrören. Sekunden efter håller han sig för bröstet pga smärtan som kommit och ögonen börjar tåras. Det som försigår inuti hans kropp kan inte vara bra med tanke på hur kroppen hans reagerar.

Idag ska jag vara i skolan mellan 10 - 16. Sen hem och ta in allt som sagts/visats. På kvällen ska jag och S (om han orkar) gå på en konsert jag fick av honom i julklapp. Klassiskt.. ska bli skoj.. men om inte S kan gå får jag försöka få med mig någon annan som kan. MEN det blir inte samma sak för jag vill ju gå med S.. en frisk S.. så hoppas han kurerar sig under dagen. Hoppas.. hoppas.. hoppas.

Nu ska jag äta frukost och sen fixa till mig innan jag ska köra mot Första-dagen-på-mitt-nya-2-åriga-liv-som-student. Hoppas ni håller er friska och får en bra torsdag med det ni hittar på.

* * *

Nu har jag varit i skolan sedan 10 imorse. Dagen har varit toppen på alla sätt och vis. Skolan är ny och fräsch. Lärarna är fräscha de med.. skojar med er.. men de verkar vara riktigt bra.. lugna.. trygga och mänskliga i största allmänhet. Klassisarna var 31.. 32 med mig inräknad. Det blev vi av 190 sökande som fick chansen på den här utbildningen.. känns bra RIKTIGT BRA ( : ) Åldern var sprid mellan 19 år och den äldsta var väl ca 55 kanske. De flesta är i min ålder och det känns bra. Kanske finner jag mig en vän eller två ju mer tid man har tillsammans.

Skoltiderna kommer sedan vara från 8:30 - 16:00 måndag till fredag. Vi hade en Lära-känna-varandra grej där vi var fyra i grupp. Vi hittade våra gruppmedlemar genom att jämföra våra lillfingar, och hade man lika långt lillfinger skulle man då para ihop sig. Jag hittade mina snabbt.

Sen frågade man ut varandra på allt möjligt som kunde vara kul att veta. På lunchen fortsatte man att ta reda på vad man ville veta. Efter vi ätit klart fick varje grupp gå fram och presentera en i taget. Min grupp började vilket var skönt både för att då var det gjort.. och sen satte vi ribban både högt och stiligt så de andra fick lite att bita i.

Mycket information om utbildningen gavs och vi hade möjlighet att fråga det vi var osäkra på. Vi kommer fortsätta imorn med bra saker att känna till innan själva utbildningen tar sin början på tisdag i nästa vecka. Imorn ska vi få tips i Studieteknik.. kan vara bra iaf för mig då det var många år sedan jag pluggade. Så det ser jag fram mot med nyfikna ögon och tvättade öron.

Nu ska jag göra mig en kopp te. S ligger på soffan efter att ha jobbat halvdag idag.. och han mår inte bra någonstans. Tycker synd om honom då hans hals gör ont. Man kan riktigt se hur det svider och river i halsen på honom.. stackarn. Men han ska ändå gå på konserten ikväll. Hoppas han inte blir sämre bara av utflykten till Konserthuset.

Så var rädda om er och håll er friska.. för det går tydligen riktigt elaka förkylningar nu. På med mössa och vantar.. gärna en tjock halsduk också. Tvätta händerna efter att ni tagit i offentliga ting.. gäller också efter era toalettbesök. Världen kryllar ju av baciller så var på er vakt. Just det.. höll på att glömma: Lia= Lärande i arbetet. Mer spännande än så var det inte.  :  )

Stor kram till er alla.  // Christine

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0