Torsdag och lugnet har lagt sig

Torsdag..

Nu har alla gått till sina dagssysslor.. kvar hemma är endast jag och Flurr. Dörren stängdes precis bakom V och hans vän N. De har spelat Wii på morgonen och ni kan ju föreställa er två grabbar på tolv år med spelkonsoller i händerna. Jag säger bara puha.. nu ska jag ha det lugnt och skönt innan alla är hemma igen. Inget ont med det jag skriver.. menar bara att ibland kan det vara lika skönt med tystnaden som att dricka ett gott glas vin.. eller smaska på sitt favoritgodis.. välj ni.  :  )

Flurr har vaknat så jag ska kila ut med honom strax. Jag måste ordna med mina skolböcker idag och efter ett tips av min gamla vän S tittade jag in på Adlibris.se. De hade 4/5 böcker men priset var faktiskt mer totalt än vad de tar på Bokus. Fast där fattades det då två böcker och på Adlibris fattades det en.

Så oavsett vilken jag väljer att beställa ifrån måste jag ändå kontakta Göteborgs Studentbokhandel nu efter klockan 10 då de öppnar
. Och har inte dom de resterande böckerna hoppas jag för allt i världen att Akademibokhandeln har dom eller kan ta hem dom iaf. Kanske på tiden att lärarna uppdaterar sitt kursmaterial.

Idag ska jag fixa middan åt oss då det blir ett tre-timmars-pass i stallet ikväll. Båda flickorna rider sina lektioner direkt efter varandra och så ska ju hästarna kläs på och sedan av. Så det blir många kalla timmar uppe på läktaren. Vinterbyxorna på mao.

Sen ska jag också köpa hem en låda Vuxensaft ( rödvin ) så att det finns om man vill ta sig ett glas eller två i helgen. Jag är ju inte så stor i kroppen och påverkas då rätt snabbt av dropparna som slinker ner. Men att bli lite varm under västen är nog bara hälsosamt för mig. De orostankar som eventuellt finns går då upp i rök för detta fungerar precis som en rejäl dos Bra-för-själen-och-slappna-av-i-skallen-medicin.  :  )

Nä.. nu ska jag sätta fart och dra på mig mina varma bebisytterkläder.. för nu snöar det faktiskt här. Har inte sett vad det är för grader än men tror det är rätt milt idag. Hoppas ni får en fin dag som sagt så hörs vi snart igen.

* * *

Beställde precis fyra böcker från Adlibris och den sista hittade jag på Akademibokhandeln. Ska snart iväg och hämta hem den. Hoppas nu bara beställningen på nätet går snabbt och utan krångel. Håller tummarna så de blir blå.

* * *
Hämtade ut den svårbeställda boken på A.Bokhandeln idag. Nätet tog 308:- när de fortfarande hade den i sitt sortiment. Bokhandeln tog hela 498:- FÖR SAMMA BOK. Jäkla skillnad så det var synd att den inte fanns att beställa. S frågade när vi lunchade ihop idag om dessa böcker räcker hela utbildningen eller bara är för den här terminen. Kära nån då.. det har jag inte tänkt på. Jag hoppas verkligen att det inte är så.

Kram och på återhörande  // Christine



Kommentarer
Postat av: Sara

Här kommer jag med boktips, igen. ;)



Har du kollat på nätet efter begagnade böcker? Det brukar bli hundra gånger billigare än att köpa nytt, finns en massa olika sidor på nätet som är specialicerade på beg. kurslitteratur och sen säljs det ju också på "vanliga" säljsajter tex. blocket.se eller eniro.se. Eller kanske den skolan du ska gå på har något ställe, anslagstavla eller webbsida där det säljs beg.böcker?



Lycka till med boksökandet. :D



2009-01-08 @ 10:28:20
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Christine

Tack för alla tips. : D



Jag beställde just de 4/5 böckerna Adlibris hade för att få alla i en klump. Sen hittade jag den sista boken på Akademibokhandeln.. sista exet de hade. Fattar inte varför lärarna använder gamla titlar som är näst intill omöjliga att få tag på. Bäst spara kvittot om nu läraren skulle byta om fler inte får tag på denna. Jag har iaf snart alla i min hand.. vilket känns skönt. Tack igen för hintarna du ger mig. : D

2009-01-08 @ 10:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0