Hemma från min favoritö.. Gotland

Torsdag..

Här är jag nu.. något mer fräknig om kinder och panna samt fler bristningar på benen.. precis som det ska vara med andra ord.  :  )



Efter veckan på Tunarp for vi över till Vindarnas-ö där vi tillbringade 2 veckor på gotländs mark. Jag älskar verkligen den platsen på jorden.. måste vara en av de bättre man kan befinna sig på t.o.m.



Dofterna.. blommorna.. det gröna friska gräset.. alla hagar med hästar.. föl.. kossor.. tjurar.. kalvar.. får.. lamm.. you name it.. himmelriket för mig och säkert också för många fler.


På måndag börjar jag mitt sommarjobb på Åhlens i Nordstan.. 20/7 - 21/8. Jag hoppas det blir fem veckor av nya bekantskaper och nöjda och glada kunder samt sommarturister. Jag ser faktiskt fram mot att få passa upp på kunder igen efter att ha varit borta från det i nästan ett år nu.



Jag har ännu inte haft tid eller ork att sätta mig ner och jobba med de många bilder vi tagit på ön. Jag ska nog få tid i helgen då det spås bli sämre väder här nere i Götet. Ni måste ju få en chans att se det jag själv sett och varit med om de senaste veckorna.



Jag var snudd på att stanna en dag till på ön.. bara för att få träffa mina gudsöner igen.. då syrran och hennes familj kommer ner då. Dagen efter vi åkt över till fastlandet igen.. snyft också. Men det kommer fler tillfällen framöver då jag kan träffa dom och skämma bort dom med ännu mer prylar och kläder.  :  )



Jag ser också fram mot att täta upp kontakten med min mor och min äldre syster med döttrar igen. Jag har varit lite dålig på att hålla liv i de familjära relationerna jag har i mitt liv.



Men med åldern kommer också en vis dos av klokhet.. och nu är stunden här för mig. Jag har mycket att ta igen.. men jag ser fram mot varje ny sak och varje ny träff tillsammans med dom.



Nää.. nu ska jag dra på mig nattsärken.. lägga upp håret på spolar.. kladda gurkmasken på kinderna.. skrubba mina torra klena armar och smörja in dom med rapsolja.. borsta mina tänder innan de plockas ur och läggs i glaset på nattduksbordet intill sängen.. stilla balansera läsglasögonen på näsan och därefter läsa insändarna i Hemmets Journal innan det är dags att krama kudden.



Hoppas ni haft en fin sommar.. och en fin vecka så här långt. Jag har tänkt på många av er där hemma den senaste tiden.. undrar hur ni mår.. vad ni gör.. vem ni sms:ar mest och hur ni sover om nätterna.  :  )



Vi tog en tur till Gotlands Ring där de har en riktigt snygg rallybana för folk med snabba bilar.. och hojjar. Kul att se på när de brände gummi för många tusen kronor på några futtiga minuter.



Massor och många kramar till er alla.  // Christine

Kommentarer
Postat av: Elvira

Ooooooooh, mer att läsa på denna härliga blogg!! Jag sitter här vid matbordet i rummet intill och ska snart äta frukost. Men eftersom jag visste ju att du lagt in nya bilder och skrivit om Gotland här på din blogg igårkväll, när vi satt och lyssnade på Micheal Jackson tillsammans du och jag, kunde jag ju inte låta bli att ta en titt innan jag sätter tänderna i min ostmacka. Nu kom du hit i din fina klänning och eftersom det inte var tänkt att du skulle se det här medan jag skriver, får jag sluta nu. Ha det bäst<3

2009-07-17 @ 10:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0