Strumpor.. strumpor.. och mera strumpor..

Onsdag..

Jobbade idag på Åhlens ... på strumpavdelning.. helt själv.. hela dagen.. Hjälp..! Jag har ju inte någon som helst erfarenhet eller kunskap om detta märkliga men även väldigt vardagliga ting.

 Nu gott folk ska ni få höra hur jäkla många strumpsorter det faktiskt finns på våra fötter runt om på våran jord. Nedan kommer en lista över hur en del kan se ut.. för jag kommer ej kunna komma ihåg allihop av dom så därför blir listan något kortare.. men ändå fasligt förskräcklig.. och lång.



Sockor.. Ankelsockor.. Strumpor.. Knä strumpor.. Leggings.. Capri Leggings.. Hips strumpor.. Stay Ups.. Strumpbyxor.. Steps.. 15 Den.. 20 Den.. 40 Den.. 50 Den.. 60 Den.. Matt strumpbyxa.. Glansig strumpbyxa.. Enfärgade.. Tvåfärgade.. Flerfärgade.. Spets.. Nät.. Ränder.. Prickar.. Rutor.. Diskreta.. Raffiga.. Ungdomliga.. Gammaldags.. Sensuella.. Slampiga.. Tuffa.





På förmiddan blev jag lite orolig över hur jag skulle fixa detta på egen hand.. svårt att fråga någon kollega om råd då de var på någon annan avdelning med egna kunder att rå om. MEN.. det gick överaskande bra att hitta rätt bland alla hyllor av tusen och tusen små textilpacket.

Jag försökte komma ihåg min mammas strumpinköp när jag var en liten tös. Jag kan inte minnas att det fanns ett sådant stort och brett utbud på detta som det gör idag. När inte mammas strumpinköp räckte till fick jag ta mitt eget förnuft tillfånga och på så vis försöka leda kunderna rätt.





Jag körde en rak och ärlig stil gentemot dom. Jag sa som det var.. att jag sällan använder strumpbyxor i nylon.. men de gånger jag har gjort det har jag använt denna sort.. och så visade jag dom till hyllan med DIM.strumpor. Min äldre syster tipsade mig om dom när jag var i tjugoåldern och jag har aldrig blivit besviken på deras kvalite och den känsla de ger.

Nu är det dags för en bit Kladdkaka som minstingen T har bakat åt oss. Så därför hoppas jag att ni får en trevlig fortsättning på kvällen.


Tisdag..

Idag var det en ledig dag och nästan ingenting gjordes.. på gott och ont. Men då jag jobbar både lördag och söndag så är detta en av mina två slappdagar denna vecka.

Sov så gott sen och på återhörande  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0