Sommarjobbet på Åhlens är igång

Måndag..

Idag var det då dags för sommarjobbet jag har i fem veckor framåt. Jag kommer alternera mellan väsk-, skor- och barnavdelningen. Idag var jag på väskorna och det var skitkul att jobba där.

Mycket hände då det ligger alldeles innanför den stora Entren från Nordstans galleria. Intill väskorna ligger smycken, solglasögon, plånböcker och hårprylar så ni kan förstå att det kom en lagom ström av kunder från alla håll och kanter. Me like.. för annars skulle dagen nog bara blivit lång och ganska så trist om det inga kunder fanns.  :  )


 






 




Dessa saker som finns här ovan är bara ett litet korn av det stora breda utbud butikskedjan har i sitt sortiment. Jag gillar verkligen många av deras saker och skulle jag ha en plånbok med obegränsat innehåll.. skulle jag lagt en hel del här.

Jag har denna gång hamnat bland riktigt goa kollegor. Ja det förstås.. jag hade det bra i vintras med.. men nu känns det som jag verkligen hamnat rätt. Och jag har redan funnit min favorit.. en kvinna vid namn B.. liten.. nätt.. över 50 någonting och så jäklars cool. Jag berättade om henne hela kvällen när jag kom hem igår. B hit och B dit så de andra tröttnade förmodligen. Men det är bara för att jag sällan träffar människor som tar mig så med storm som hon igår gjorde. :  )

Nu ska jag pudra näsan och sedan klä på mig kläder istället för att släpa runt fötterna iklädd min morgonrock hela dagen. Förmodligen blir det en cachtur till ett slott lite söderut. Där ska det finnas vanliga cacher som man lätt kan plocka.. men också cacher man behöver klättra upp i träd för att finna dom. Ihåliga träd och upp 3 - 5 meter så det lär behövas rep och att hålla tungan rätt i munnen för att inte halka ner. Ser det för farligt ut kommer vi hålla oss till de som är lätta att finna.. tex under stenar.. intill träd eller i murar och sånt.. marknivå med andra ord.

Hoppas ni får en fin tisdag. Här är det just nu gråväder och regn skall komma på förmiddan. Runt 14-tiden och senare skall det spricka upp och kanske släppa igenom en solstråla eller två. Hoppas hoppas.

Kram så länge och på återhörande  // Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0