Dirty men from Sweden.. Belgium or Poland

Torsdag..

Vad är det med svensken varje jul och varje midsommar..?

Dagarna innan jul stressar svensken runt och söker febrilt efter den snyggaste granen som skördats för detta året. Den ska vara snygg.. billig och inte barra. Dessutom ska den dofta gran ända fram tills den åker ut med fotstumpen före.

Ett halvår senare återkommer denna stress över att köpa jordgubbar.. dirty men. Så sent som möjligt innan Midsommaraftonsmorgon ska det vara.. trots att risken då finns att man kan bli utan. Detta galna upplopp görs för att de inte ska hinna bli mosiga och tråkiga innan man ska stoppa dom i munnen med glass eller grädde till.



Samma kommentarerar ljudas varje år av tillintetsägande kunder.. och jag tycker verkligen synd om alla dessa försäljare som måste höra på gnället då de bara vill göra sitt jobb.

- 45 kr för en ask jordgubbar.. det är ju stöld för faen..!
- Smakar de Belgiska någonting..?
- Om nu de är så goda som du säger.. varför kostar de då mindre än de svenska..?
- Polska jordgubbar.. är de något nytt för i år..?
- Hur kan de vara så billiga då om de är så bra..?

Jada.. jada.. jada...

Jag gick på min magkänsla och det mina ögon fastnade för.. de Polska. Visst lockade priset om 29 kr / asken mitt intresse.. men sen såg de också fräschare ut än vad både de Belgiska för 35 kr och de Svenska för 45 kr gjorde. Kanske gjorde mitt skolarbete om just Polen en påverkan i mitt val. Polen ska ju vara ett rätt trevigt land att besöka.. och är landet bra borde väl deras jordgubbar också vara något att ha.  :  )

Hoppas ni får en trevlig midsommarhelg och att ni hinner införskaffa er en egen liten ask.. eller två.. med smutsiga gubbar.  :  )

Kram och trevlig Midsommar  // Christine




Kommentarer
Postat av: Sara och Ada

Ada kommer ju från Polen! ;)

2009-06-19 @ 11:22:20
Postat av: Christine

Just ja.. bara det gör att Polackerna vinner stort. Trevlig midsommar. // C

2009-06-19 @ 15:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0