Roliga fynd på IKEA

Söndag eftermiddag..

Vi for iväg en snabbis innan IKEA-varuhuset i Kållered hann stänga för att främst titta på nya gardiner till vardagsrummet. Trot eller ej.. julgardinerna jag slängde upp i vintras sitter fortfarande uppe. De är rätt diskret tomtemönstrade med en beige bakgrund så det är inte så illa som det låter.. men ändå.  :  )

Vi hittade inget gardintyg som vi tyckte om.. och det vill man ju gärna göra om man ska se på dom var dag. Så vi avvaktade inköp av såna tillsvidare. 
Vi hittade däremot en snygg golvlampa.. BASISK.. som är i samma serie som den bordslampa som står på hörnbordet inne i vardagsrummet. 279 riksdaler kostade den. På bilden ser den kanske inte mycket ut för värdlden.. men den är riktigt fin i sin enkla design.

Sen gjorde vi några BRAK-FYND i form av två trädgårdsstolar.. TÄRNÖ..  med tillhörande bord. Klappmodell i svartmålad stål och massiv Akacia. Stolarna kostade 120 kronor styck och bordet kostade 159 kronor. Lite gammaldags stil och hoppfällbart alltihop.. precis sånt vi tänkt oss.
Man satt förvånansvärt skönt i dom stolarna.. trots det hårda material de är gjorda av. Vi gick efter hur pass S trivdes i dom med tanke på hans vikt jämfört med mig. Tummen upp gjorde att vi slog till.

Liknande möbler på t.ex. Blomsterlandet tar 995 kr och Hornbach tar nog samma eller mer. Så detta var ett riktigt impulsfynd.. tycker jag iaf.  :  )

Nu ska jag läsa vidare i mina skolpapper. Jag kommer skriva tentan imorn för att sedan köra hem hit igen och packa ihop det jag ska ha med. Då spar jag tid ikväll till att plugga och sedan hinna pusta ut framför tv:n innan det är dags att sova.

Så.. jag kommer åka uppåt runt klockan 12:00 och borde då vara hemma hos min styvfar mellan 17 och 18. Hoppas ni får en fin avrundning på kvällen och en bra start på nästa vecka.

* * *
20:45
Läste just ett mail jag fått från min fröken i Företags Ekonomi idag. Jag klarade tentan.. förvisso blev jag inte bäst i klassen.. men jag fick Godkänt och det duger gott åt mig. JÄÄÄÄSS...!!!!!  :  )
* * *

 Kram och på återhörande  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0