Marknad i Trosa

Lördag..

Idag åkte jag och A-M iväg till Trosa för att kolla in marknaden de hade där. Guuuuuu vad folk och Guuuuuu va mycke bilar. Hujeda mig. Hade hela Stor Stockholm kommit på samma idé eller vad? Visst är det ju mycket mer trivsamt att traska runt där bland prylstånd.. affärsbodar.. caféer.. och miljoners med besökare.. än att gå själva menar jag.. men efter några timmar blir man lite smått mätt på cirkusen.

Men men.. jag gjorde några fynd för ett fåtal slantar.. passande för en fattig pensionär.. eller jag menar en fattig student.. eller nå´t. Nåja.. jag hittade i alla fall en sak var åt tvillingpojkarna.. en sak åt deras far som fyller år imorn och så en sak som jag ska ta med hem till Götet. Smartskallarna där nere ska få något att bita i.. :  )

Nu ska jag gå ner och se vad TV:n erbjuder mig i afton. Sen blir det tandborstning och därefter på med pyjamasen.

Imorn ska jag då ut till lillsyrran i skärgården igen.. gratta deras far på hans födelsedag.. träffa min mor och hennes karl.. min äldre syster med två döttrar.. E och E.. och storsyrrans sambo P.. kanske hans barn också, det visar sig.. sen kommer tvillingarnas farmor och farfar dit.. säkert farbröder och faster med tillbehör.. ja det blir nog en himla massa släktingar där då.

Med allt folk jag har träffat här uppe i storstan så har min hemlängtan till Götet satt rejäl fart. När jag satt i bilen på väg hem till min styvfar ikväll var jag nästan på väg att svänga höger.. köra mot Södertälje och sedan fortsätta söderut istället för att svänga vänster mot Haninge där pappa bor. 

Saknar de där hemma och blir nästan putt på mig själv för att jag numera tycks vara lite smått beroende av att ha folk nära inpå mig. Känna mig delaktig i en grupp individer.. flockbeteendet gör sig påmint kan man lugnt säga.

Tidigare i livet har jag ju tyckt att det har varit rätt skönt att vara för mig själv. Oberoende och väldigt nöjd och glad med det. Ensamvargens nya vanor känns som en kalldusch där jag nu sitter alena i skymningen i ett alldeles för stort och tyst hus.  :  )

Hoppas ni haft en bra dag med det ni hittat på. Jag har haft en kanonvecka här uppe och haft fina dagar tillsammans med min familj och vänner. Nästa gång det blir en tur upp hit blir till hösten.. senhösten.. då jag kommer praktisera 2 månader med start vecka 36.

* * *

00:49

Jag längtar efter att få träffa M och V igen imorgon (läs söndag). 

De har stulit mitt hjärta.. menar det som inte redan är inmutat i Göteborg. Det kommer att kännas då det inte finns möjlighet att träffa dom på ett tag nu när jag åker imorgon.

Hoppas de inte hunnit glömma mig tills nästa gång vi ses. Skulle kanske skicka dom planscher.. kaffekoppar.. musmattor och dylikt med fotografier på mig.. som i TV-reklamen. :  )

* * *'

Sov så gott och kram.  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0