Administrativa erfarenheter & studentkalas

Fredag..

Idag ringde kvinnan från Västsvensk Tidningsdistribution och pratade med min telefonsvarare i mobilen. Jag var ut med Flurr just då och missade samtalet.. därav svararen. Det blev som jag trott.. att M i klassen fick platsen. Det gör absolut ingenting känner jag då hon angav att det var Ms administrativa erfarenheter som gjorde att hon fick platsen.

Nu var det förmodligen Ms personlighet som tog över beslutet att välja just henne. M och kvinnan var rätt lika i sättet på mångt och mycket så det var inte ett så förvånande val enligt mig. Det jag däremot reagerade på var OM det nu var Ms meriter som avgjorde valet.. vad tusan har de egentligen för betydelse om man söker en praktikplats..?

För vi ska ju kunna komma dit och bara veta det vi lärt oss i skolan och sedan läras upp på plats. Jag anar ugglor i mossen här.. lite lätt yrkesskadad som jag är efter att ha jobbat i en miljö omgärdad av fiffel och fusk. GRATIS arbetskraft säger jag om detta.. oavsett vad andra kan tycka om det.

Jag är inte det minsta sur för att M fick platsen.. tro nu inte det bara för att jag skriver om det. Jag är istället glad för hennes skull så slipper hon leta vidare och jag hade det dessutom på känn redan när jag gick ifrån mötet.

Och är detta en praktikplats där det kommer krävas att man ska kunna allt från start.. och då kanske också täcka upp för en anställd i syfte att spara pengar.. då vill inte jag vara där. Så det så.  :  )



Nu måste jag iväg till ICA och köpa mjölk. Jag kan ju inte dricka latte utan mjölken då det är hela grejen. Måste skynda mig nu innan jag somnar över läxboken.

I eftermiddag ska vi iväg till S bror G.. hans son M tar nämligen studenten idag. Hoppas vädret tar sig samman för just nu är det ljusgrå himmel och svala håret-reser-sig-på-armar-och-ben-burrr vindar. It´s not my cup of tea.  :  )

Hoppas ni haft en trevlig vecka och får en fin helg med det ni hittar på. Jag måste plugga inför omtentan jag har på måndag.. även om jag vet med mig att det kommer bli svårt att sitta inne när det är helg. Men det är bara till att bita ihop..
Biiiit iiiihoooop.. Biiiit iiiihooooop...!  :  )

Kram och på återhörande  // Christine

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0