Vilan tog över denna dag

Lördag..

Musiktips: Friendly Fires - Skelton Boy (Air France Remix)
Använd länken: http://www.youtube.com/watch?v=KpJKXOdjWNs

Sov som en stock imorse och drog inte på mig tofflorna förrän klockan hunnit passera 09:30. Detta är sent.. iaf för mig. Efter frukosten satt vi en kort stund och funderade på vad vi ville göra av denna dag.. förutom läxorna då.



Nja.. det blev väl inga exakta planer men vi stack ut och tog några cacher.. en av dom var lite knepigt gömd under en bro intill Säveån härintill. Var man inte noga med var man hade fötter och händer kunde man lätt ha hamnat ca tre meter rakt ner vilket inte hade varit så bra kanske.



De cacher som är lite mer fysiska eller lite mer utsatt placerade är riktigt spännande att försöka ta. Nu försöker vi aldrig ta  såna vi kan göra oss illa av.. det är det inte värt. Men att klättra upp till en avsats på ett litet berg.. ner och in i en grotta.. hänga och klänga och behöva anstränga sin kropp mer än vad man annars gör till vardags.. det är bara uppfriskande.  :  )



Vi hämtade på vägen hem vår grill vi lånat ut till studentfirandet hemma hos S bror igår. På kalaset var det massor av trevligt folk och tillika massor av god mat och fika. Studenten själv mådde "fiiiint" och var rätt söt i sin studentmössa. Öppnade present efter present. På hans önskelista stod det pengar.. och pengar fick han rätt bra av från olika håll. På kvällen försvann han ut i nattvimlet nere på stan i sällskap av sina vänner.



Lördagen har verkligen slappats bort då det blev sovmorgon och på eftermiddan en tuppis som blev en långis och nu sitter S som på nålar framör fotbollsmatchen mellan Sverige - Danmark. Jag passade på att blogga av mig under tiden och ska nu läsa igenom anteckningarna inför tentan igen innan jag intar en segpose i soffan i väntan på läggdags.



Hoppas ni haft en skön ledig dag och får en lika trevlig dag imorgon. Nu är det bara två dagar kvar tills jag befinner mig på storstadsmark igen. Ska bli väldans skoj att träffa alla igen. Sov gott när det blir dags för det.


Kram och på återseende snart.  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0