Andra tentan avklarad

Onsdag..

Åkte med ett märkligt lugn bakom revbenen imorse för att i skolan skriva tentan i Redovisning. Jag svarade på alla frågor men vet inte om det blev 100 % rätt på allt. Men då jag varit mer frånvarande än närvarande i skallen sen innan jul.. så räknar jag med att få göra om dessa två tentor. No problema. Jag vet med mig att min insats varit kass och då blir resultatet också därefter.

MEN nu när det är lite ljusare och varmare utomhus börjar min själ och kropp så sakteligen tina upp. Nu ska jag baske mig koncentrera mig på skolan och bara skolan. Allt annat får komma i andra hand. Hårt kanske men så måste det bli.  :  )

Ikväll är det ridning igen och jag vet inte längre vad jag ska tycka om detta. När jag var i tonåren och red var jag väldigt taggad och glad över denna fritidsaktivitet. Men jag lyckas inte hitta tillbaka till dom känslorna. Visst det är ok men inte mer än så. Kanske är jag bara inne i en sån period där det känns tråkigt då det inte händer så mycket på lektionerna. Det går för långsamt framåt och då känns det bara som jag kastar bort mina pengar och tid.





Idag sneglade jag på GP´s hemsida där det stod om en artists solokarriär som just börjat. Karin Geijer Andersson heter tjejen som tidigare varit en del i gruppen The Knife. Hennes röst hyllas av kritikerna och jag kan bara instämma. Kanske kan man spela sönder hennes låtar så de bara blir trista med tiden. Men just nu.. idag.. så tycker jag att hon är magnifik i sitt sätt att vara.  :  )

Vill ni lyssna eller läsa om henne finns länkar nedan där ni kan göra just detta:

LYSSNA   http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=70860443896&h=64Sp_&u=C4uL0&ref=mf
LÄSA   http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=541&a=483328
MER LÄSNING   http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=483166


Hej och på återhörande  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0