Å denna ljuva vintertid

Torsdag..

 

 

Mars har väl ett märkligt klimat. Ena dagen är det bikini.. nästa dag gäller skoteroverall. Igår syntes rabarberknölarna tränga sig målinriktat upp ur jorden. Idag lär de nog vara fly förbannade på mig som krattat bort det skyddande lövtäcket som låg ovan dom.

 

Första tentan än nu avklarad och jag hoppas som resten av klassen att vi klarat den. Mitt mål är att bli godkänd.. det räcker gott för mig. Jag har ju aldrig drivits av tanken att bli Kursetta på någon av de skolor jag gått. Den som vill det får givetvis också jobba på att bli det. Men skola och läxor/prov har aldrig varit min grej.

 

Pratade med min styvfar idag i telefonen. Jag ringde upp och gratulerade då han fyller år idag. Vi pratade om ditten och datten och som vanligt får man sig några hårda ord om just detta med att jag och skola ej går ihop.. och har ALDRIG gjort. Jag veeet att det är så men försöker nu att ändra på detta. Dels för att komma in på en ny bit i livet med andra arbetsuppgifter som kanske med tiden kan leda till bättre livskvalité. Men man kan inte ha målet som inställt på att ge det lite tid till och sen om det går trögt avbryta studierna. Så enkelt är det inte även om folk tycks tro det.

 

 

Detta är min chans och jag kommer fortsätta försöka lära även om det ibland känns hopplöst. Jag måste börja be om hjälp om jag inte fattar det jag ska göra. Men jag vill inte besvära folk med massor och hundra frågor. Fast å andra sidan.. frågar man inget får man heller inget veta.  :  )

 

Nu ska jag pausa skallen för ett ögonblick då jag fick pannknack efter att tentan var klar. Mat- och dryckesförrådet stod på Mini så det var bara till att bege sig snabbt som tusan till cafét och köpa mig något att äta. Där satt redan två ur klassen så jag gjorde dom sällskap och lite senare dök även tre till upp.

 

Men nu.. soffan.. blunda.. andas djupt.. lugn och fin.. Zzzzzzzzzz

 

 

På återhörande  // Christine

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0