Helgens färganalys

Fredag..

Skoluppgifter i Lönehantering blev klara under sista timmen av dagen. Ett jättejobb som krävde sin man eller kvinna för att klara av. De med lite mer bakom pennbenet, alternativt mer erfarenhet av ämnet, gjorde detta på de 2 tidigare lektionstillfällen vi haft. Medan jag och ett tiotal till satt även denna fredag och kämpade och kämpade för att få alla bitarna på plats.

När jag gick ca 30 minuter innan skoldagen var till ända, satt tre stackars tjejer kvar och kämpade så tandköttet blödde på dom. Menar så hårt som de bet ihop sina käkar. Hoppas de hann klart så att de sedan kunde gå hem och ha en lugn och avkopplande helg med sina familjer och så.











Lördag..

S och jag åkte en sväng förbi Blomsterlandet för att få inspiration i ett färgval av skomöbeln i hallen. Där bland blommor och annat lyckades vi inte få någon direkt idé och körde därför till Nordik ( min favvo inredningsaffär ) för att se om de kunde hjälpa oss istället. De har ju så galet mycket fint där att jag blir alldeles andfådd av begär.

Där på Nordik hittade jag två saker till min yngre syster Ms tvillingpojkar M och V. Det blev även en grej till henne och hennes sambo J, pappan till gossarna. Blir snygg i deras nyanya och moderna hem. Jag ska åka "hem" över nästa helg och vill då ha med mig lite fina saker till dom. Det här är ju saker jag själv vill ha men har inte plats eller användning för dom. Då köper jag istället sakerna jag inte kan lämna kvar på butikshyllorna och ger bort dom till folk jag tycker om.  :  )
 



Blått
Detta är en kall och inåtvänd färg. Med blått kan du söka din inre sanning och goda ideal. Lugn, stillhet och pålitlighet är andra egenskaper som blått lyfter fram. Blått är bra att använda i företagssammanhang, eftersom färgen signalerar stabilitet och framgång. Den blå färgen sägs också lindra smärta och uppmuntra sömn och vila. Den är därför perfekt i ett sovrum. Tänk bara på att den kan kyla av passioner, så lägg gärna till lite rött och rosa för den sakens skull. Om du inte har så mycket energi, ska du vara försiktig med blått eftersom färgen kan få dig att känna dig ledsen.




Grått
Det här är en dubbeltydig färg som till hälften består av vitt och till hälften av svart. Grått anses vara kompromissernas färg. Se upp med grått om du är en självkritisk person eller om du känner dig ensam. Grått kan förstärka dessa känslor.




Vitt
Den rena och oskuldsfulla färgen. I traditionell feng shui symboliserar vitt döden, men det är inte så i vår del av världen. Här används den flitigt som en "grundfärg" för att lyfta fram tavlor, konst och andra färgstarka föremål. Använd gärna vitt i tak, eftersom den lyfter chi och får energin att sträva uppåt. Alltför mycket vitt kan dock bli sterilt, kallt och opersonligt. Det kan vara bättre med en gräddvit eller krämfärgad nyans av vitt, eftersom den ger en mjukare och behagligare känsla.




 
Svart
Svart är en mystiskt och sensuell färg som ger ett stilla och tyst intryck. I vissa kulturer står svart för sorg, i andra för magi. Du ska inte inreda ett barnrum eller ett matrum i svart. För mycket svart gör att man känner sig sorgsen och dyster, men om du använder svart på rätt sätt i inredning, kan den ge häftiga och oväntade effekter.


Trevlig helg på er så ses vi om några dagar.

Det ska bli väldans skoj att träffa mina vänner och familj igen. Jag åker upp lödag den 4/4 och ner tisdag den 7/4. Hinner jag umgås med alla innan måndag vid lunch, så åker jag ner redan då. Men det får bli som det blir.. vill inte stressa denna gång. Massor av kramar till er alla.  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0