Inredning och renoveringar gör mig glad

Onsdag..

 

 

Ska snart iväg till stallet för veckans ridlektion. V kom förbi efter skolan för att hämta upp några saker som skulle med över till mamma L. Jag fick av honom reda på vad Palladin är för något då jag undrat efter att ha hört Björn Gustavsson skämtat om det på Parlamentet. Bra med datakunniga snart 13-åringar i familjen.  :  )

 

Bänken nedan, Hemnes, är den vi valt att ställa i hallen mot den ljust ljst vitblå väggen. Vita lister upp på det och framöver kommer även fotografierna i galleriet komma upp i sina svarta ramar. 

 

En nyupptäckt inredningsbutik jag tror jag nämnt innan, Nordik, finns tyvärr inte uppe i Stockholm vilket är synd för de har fruktansvärt fina saker till inte för hemska prislappar. Skickar med hemsidan så kan ni ju alltid kika in och få er ett gratis smakprov via nätet.   http://www.nordik.se/aktuellt.html

 

Fiket med de fördelakktiga priserna.

 

Nordik - visningsrum

 

Nordik - visningsrum

 

Nordik - visningsrum

 

Hemnes - design IKEA

 

* * *

Ridningen ikväll gick segt då både häst och ryttare var förlorade i trötthetstecken. Han, Birk, somnade nästan där han skumpade fram och jag var glad att vi ej galopperade idag för då hade jag förmodligen glidit ur sadeln. Ibland kan det vara skönt med "lugna" lektioner. Fröken klagade på min ridväg på slutet och jag kände mig inte proffsigare än ett fyllo sittandes på en blind åsna.  :  )

 

Hoppas ni haft en fin vecka så här långt. // Kram Christine

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0