Men oj vad tiden går

Onsdag..

Ja vad gjorde jag då? Borde jag komma ihåg då det bara är några timmar bort. Eller för den som vill, en dag bort. Skärpning nu Christine! Minns.. kom ihåg.. vad är det med dig???

Dagen innehöll skola i sin ordning. Lite Redovisning på fm:an och så IT på em:an. Vi fick tillbaka tentan vi skrev i förra veckan. Inte så bra poäng och jag ska därför göra om den halva jag bommade i slutet av april. jag visste att jag inte gett 100 inför det och förväntade mig resultat därefter också. Bara att ta nya friska tag. Hepp! ( kommer ta hjälp av en hel massa koppar Java och energidryck för att klara av eländet nästa gång)

På kvällen var det ridning för min del och S hade både tid och tillräcklig hälsa för att följa med mig dit. Det blev en häst som heter Romeo.. passar mig som är så förbaskat romantisk. Himla söt och snäll häst. Tydligen väldigt bra häst att hoppa med.. gör det eller har gjort det enkelt på 1,40.. ganska coolt. Han var mjuk och pigg men slänger dock med sitt lilla söta huvud. Uppåt och nedåt.. om och om igen. Men efter att ha kastat ifrån mig spöt, som inte behövdes på denna energiska kuse, gick det bättre att forma honom och få ordning på hans kastande av den övre framvagnen. Kul ritt även om jag red för nära avskiljaren till de andra manegerna så foten fastnade i och rev till det en aning. MEN varken häst eller ryttare tog illa vid sig av detta så ingen fara skedd.  :  )

Torsdag..

Det är ju idag så då borde det vara enklare att minnas vad jag gjort.  :  )

Skolan.. Företagsekonomi på fm:an och då fick vi även tillbaka våra tentor i detta ämne. Denna klarade jag av.. iofs nätt och jämnt men jag klarade den iaf. Hädanefter skall jag ge mer tid och fokus på just läxor och plugg. För inte sjutton kan man skriva rätt på prov om man inte övar eller gör sina läxor. Bara dumskallar som kan tro på det.

På em:an hade min grupp i klassen företagsekonomi även denna lektion. Nu skulle vi göra en kalkyl över en korvkiosk och hur den sålt under några månader. Hur många vi köper in och till vilket pris vi säljer dom för är upp till var och en. Jag gjorde min kalkyl rätt försiktig men ändå med lite tänk bakom. Mitt resultat blev toppen då fröken blev impad trots mitt försiktiga agerande. Kul.. Hoppas kommande prov går lika bra som denna övning gjorde.  :  )

Ikväll ska S och jag köra flickorna till stallet då de båda rider. Deras mor skulle på något och kunde därför inte ta dom denna vecka. Vi har ju annars en Barnfri vecka nu. Hoppas de får roliga hästar så de blir nöjda och glada med kvällen.

Nu ska jag göra mig två äggmackor med alla tillhören på som jag tidigare tipsat er om. En latte till eller en kopp te blir smaskens det. Måste ha något i magen innan vi sticker iväg för sen blir det sen middag när vi kommit hem.

 






Hoppas ni haft en fin vecka så här långt. Kramar från mig.  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0