Hotellfrukost och Flurrmania

Tisdag & Onsdag..

tisdan var det skola och därefter plockade jag fram lövkrattan för att få lite avbrott i allt läxläsande. Det har i höstas när bokträden tappade sina löv ramlat ner och lagt sig som ett täcke över hela rabatteländet. Lite kraffsande här och lite krattande där så vips dök dom fram: Rabarberknölarna. Detta betyder att sommaren nu närmar sig för var dag som går. UNDERBART och verkligen efterlängtat.  :  )

På kvällen åkte S till stallet i vanlig tisdagsordning och de håller nu på med lite mer avancerad dressyr även om namnen på övningarna låter som när en ettåring lär sig prata.. Öppna.. Sluta.. Keeh? För er, och även mig själv, som inte vet vad det är så böjer man hästkraken åt olika håll när den fortfarande ska gå rakt framåt på spåret. Som en böjd banan inåt eller utåt.. med framdelen av kroppen böjd eller med den bakre. Vad ska nu detta vara bra för kan man ju undra? Ja säg det. Jag ska fråga Malin Bayard nästan gång hon kommer förbi på Afternoon the.  :  )


Idag onsdag, som ganska nyss börjat, har jag nu på förmiddan varit i skolan och klarat av lektionen med Redovisning. Det är fortfarande rätt obegripligt och svårhanterligt så tentan i nästa vecka känns som en stor och vass sten i magen.När tentan i Företagsekonomi är avklarad imorn får jag sätta fokus på redovisningstentan istället. En sak i taget annars snurrar jag bara ihop allt.


Ikväll är det ridning för mig igen. Förra gången luffsade ju jag och min häst bara omkring för båda var någon helt annanstans. Birk, hästen, befann sig väl i ett sagoland av friskt gräs och söta tjejhästar medan jag befann mig framför en värmande öppenspis och med en kopp the i handen. Så ikväll ska jag ta revansche och visa både mig och fröken att jag faktiskt kan göra ett bra jobb i sadeln bara huvudet är närvarande.

Nedan är några av de bilder jag tagit de senaste dagarna. Datorn fungerar nu igen vilket är skönt. Dock har många dokument jag sparat i själva hårddisken försvunnit med krachen. Däribland mina nära och käras födelsedatum. Så nu måste jag ringa/sma:a/maila runt IGEN för att få ordning på när man ska gratta och sjunga för er nästa gång.  :  )


























Hörde av folket där hemma igår att ni fått två decimeter snö.. usch och fy. Här har vi just nu iaf barmark.. snödroppar i rabatterna.. rabarberknölarna då som är på väg upp.. fler ljusa timmar för var dag som går och livet känns genast lite lättare att leva.  :  )

Kram på er snöbor och på återhörande snart igen.  // Christine



Kommentarer
Postat av: Sara

Fina bilder!



Du, kolla på birthday.se, där finns alla människors födelsedagar. :D

2009-03-12 @ 11:04:19
URL: http://adaosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0