Första maj

Fredag..

Idag var alla lediga och solen den sken.. och sken.. och sken ännu lite till. Med andra ord fick vi en otroligt härlig försommardag. Vi har pysslat i trädgården och sågat ner barnens gamla gungställning då den är "förbrukad och förbi". Känns nog bra för alla då den mest stått orörd sista åren och samlat rost. Nu får vi ju plats med en hammock istället :  ) .. viket jag kommer vurma för då jag har tillbringat mycket tid i en sådan som barn.

Om somrarna på Rindö, Vaxholm, tog jag ofta cyklen över till holmen med hjälp av den orangefärgade bilfärjan.. traskade in på bilblioteket som finns där och lånade hem ungdomsböcker i mängder samt massa seriepocket om Tintin och hans vänner. 

Jag kunde ligga i den däringa hammocken dagarna i ända och bara gunga och gunga.. läsa tills ögonen nästan poppade ur ögonhålorna på mig.. å så gungade jag lite till. Om sanningen ska fram fanns inga intressanta barn i min ålder där ute på ön så jag, blyg som jag var på den tiden, lånade mina böcker på Bibblan och cyklade sen hem till familjens hammock och låg där och läste ut bok efter bok. Lite som Ferdinand och hans blommor.  :  )


Grönt..


Idag ringde de från Gallerix om att de stora ramarna S beställt hade kommit.. så vi åkte över dit och hämtade ut dom.  Lite skoj var det allt när kvinnan i kassan frågade oss "var vi fanns" och syftade då på var vi ställde ut våra alster. Vi log lite åt tanken att ha ett eget galleri med besökare.. och svarade bara artigt att vi höll till hemma i hallen i Fräntorp. :  )

V och T planterade idag de perenner som skulle ner i rabatten.. och jag tror de hade riktigt kul med att få vara med och göra fint. Vi hade också S en släkting med käresta här på em som skulle låna ena kameran (det blev den nya) inför ett bröllop de ska på imorgon. De fick en snabbgenomgång av S.. och mycket finns det ju att veta för bästa resultat. Och då det blev mycket info att hålla reda på sa jag till S att ha mobilen i närheten om de behöver lite support imorn. 


Grönt och skönt..


Ikväll ska vi grilla korvar av olika sort och grönsaker till (champinjoner, paprika, zuccini, aubergin, spansk peppar). Till detta blir det guaccamole, tomat, gurka.. och korvbröd till kidsen. Nu sitter jag och skriver blogg med 1,5 mojjito innanför tröjan.. lyssnar på P3 och känner mig rätt avslappnad och nöjd. :  )

Flurr har upptäckt att det är rätt trevligt med en altandörr då han springer in och ut utan stopp. Han ställer sig längst upp på trappen och spanar efter någon katt att jaga eller hund att hälsa på. Emellenåt går han en sväng i trädgården.. vattnar någon buske och sen går han in igen. Han får ju inte riskera att missa något vi gör.  :  )


Grönt och skönt.. och alldeles alldeles underbart.   :  )


Nu ska jag surpla i mig det sista av min andra mojjito för att känna att världen inte är så hemsk ändå. Sa just till S att jag kanske skulle bli alkis.. då skulle jag förmodligen bli mer trevlig.. glad.. och bry mig mindre om irriterande människor och saker som sker.  :  )

Det sista var givetvis ett skämt.. så mamma och mina båda pappor.. Ni behöver inte ta Jetplanet ner hit och rädda mig ur mitt förfall.  :  )

Hoppas ni får en fin helg // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0