Geocaching i Jonsered & Allingsås

Lördag & Söndag..

På lördan åkte jag och S nordöst med GPS och kamerapackning.. laddade till tusen på att plocka cacher och föreviga vackra ting med objektiven. Vädret växlade och i Jonsered blev vi rejält blöta av det regn som plötsligt föll över alla som befann sig där. Därefter vidare mot Allingsås.. under bilfärden skingrade sig molnen och solen tittade fram. Dock var det lätt blåst så det var inget högsommarväder precis men det blev en fin dag ändå.

Söndan består i att städa bort veckans smuts inför barnens ankomst imorgon. S och sonen V ska i eftermiddag gå och se GAIS mot Elfsborg.. eller snarare tvärtom då de hejjar på de svartgula Elfsborgarna. Jag kan ju inget om denna sport där det mest tycks gå ut på att springa efter.. eller före.. en boll och där åskådarna står på läktarn och skriker fula ord.

Nåja.. Elfsborg håller de på iaf och ikväll är matchen på Gamla Ullevi.. som numera är "Nya" Gamla Ullevi. Snurrigt va..? Ja visst är det så.. men det är så det fungerar här nere. Ju mer snurriga ting de hittar på dessto mer fylld av mystik blir staden.  :  )

Nedan är helgen i bilder. Väl bekomme..



Kossorna bevittnade S och min cache-miss vid bron intill. Attans då..


Ser nästan ut som blommorna är gjorda i skirt silkespapper..



Engelsk stil på dessa huslängor i Jonsered.. Mycket trivsam arkitektur..


Ginst.. sån häftig färgklick betraktaren den ger..


Lutande huset i Jonsered.. måste lära mig hålla kameran rakt..  :  )


Undra vem Balder är eller var..?


Tittar nedåt men ser det som finns ovan i en pöl..


Allt går att sälja med mördande reklam..


På utsidan av Allingsås många pitoreska innergårdar..


Skarpa reflektioner funna i en spegel av nedfallet regn..


Kontraster.. skarpa linjer.. hårt möter mjukt.. Aahhh.. så vackert..


Häggen.. vilken otrolig doft.. borde göras som parfym..


På spaning intill dammen fylld med näckrosblad..


Syren.. snart är det skolavslutning med andra ord..


Doften gjorde mig nästan till en grenbryterska.. ajabaja.. inte röra.. bara titta..


Allt går att fotografera.. bara man har lusten.. viljan.. och tåliga ögon..


Märklig men söt liten markväxande blomma..


Bregottblomster.. en av mina favoritblommor på sommaren..


Denna lilla skära var en delikat skapelse..ensamvarg som fångade min uppmärksamhet..


Fru anka med barnen Bruno, Gullefjun, Brunhilda, Brunte, Gullvald,
Brunella
och Gullan ute på upptäcksfärd..


I skydd bakom träden..


Det långa objektivet på kameran skrämde kanske familjen på flykt..


Jag undrar ja hur denna ser ut i full blom.. och vilken sort är hon..?


En anledning att åka tillbaka till Allingsås.. vid tid då affären håller öppet..


Rödstugeidyll i bortändan av detta stora svarta mörka hål..


Virvlande vatten rusar fram bakom denna solupplysta kirskålsodling..


Ännu en av stadens många innergårdar..


Näckrosornas stjälkar sträcker sig nog många meter ned under ytan..


Bakom detta skåp.. på höger sida.. var en av lördagens cacher gömd..


Mycket inbjudande grindskylt..


Lövens ådringar lyses upp av eftermiddagssolen..


Efter att ha tagit fotot upptäckte vi att en cache var gömd bakom röret..


Traskar förbi Allingsås konstnärsförening..




Nu ska jag sätta fart på spirorna då jag ska hänga med S och V när de åker ned på stan. Jag ska inte följa med dom på matchen utan istället gå till en affär i Nordstan.. Monki.. och byta storleken på en tröja jag köpte där förra helgen. Svårt med storlekar på kläder och skor idag. Antingen har de krympt storleken på etiketterna.. eller så är det jag som sväller som en val.. nooo ajdeeeee.  :  )

* * *

Hemma igen efter att ha bytt ut den tröja jag inte var helt nöjd med. Trot eller ej.. men den blev till två nya plagg.. hi hi hi. Fördelen med denna affär.. finns bl.a i Skrapan hemma i Stockholm.. är att de är så billiga på sina saker. Tröjan jag lämnade åter (fanns inte kvar i andra storlekar tyvärr) kostade endast 75 kr på ordinare pris.. helt galet då den ser ut att kosta 500 kr eller däromkring. Så ni kan förstå att denna affär passar en person med liten plånbok.. perfekt.  :  )

Kram och på åtehörande  // Christine



Kommentarer
Postat av: Staffan

Vill bara påpeka att Elfsborg är gul-svarta och inte svart-gula. Stor skillnad!

2009-05-11 @ 17:03:35
Postat av: Christine

Gul-svart eller Svart-gul.. vad spelar det för roll?

De ränner ju ändå bara omkring som små barn, gör krokben för varandra, och spelar teater inför domarna. Gul.. blå.. svart eller lila.. I couldn´t care less.. : )

2009-05-12 @ 16:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0