Pusselbitar

Söndag..

Livet består av pusselbitar.. kan vara några eller många bitar. Just nu innehåller mitt säkert 5 000 stycken.. känns det som iaf. Och det tycks bara växa sig större och större för var dag som går. Detta på grund av att jag aldrig hittar de bitar jag söker och när jag väl lagt en bit på plats.. upptäcker jag att antalet plötsligt växt med fem nya. Med andra ord en rätt knepig situation.  :  )

Jag kommer åka upp till Stockholm troligtvis under vecka 23. Skolan slutar vecka 22 och sen kommer jag försöka komma iväg så snart det bara går. Veckan som följer.. vecka 24.. fyller min systers tvillingpojkar ett år och då ska jag gå på kalas hos dom. En av mina närmsta vänner har fått en liten son i förrgår.. A.. jag såg en bild av honom och han var såååå söt. Ska åka och träffa dom när jag kommer upp.. se hur deras nya familjekonstilation ser ut numera.  : )

Nu ska jag ut med Flurr och sedan gå i säng. Trött som en tok efter allt som sker.. och inte sker. Imorn blir det lönehantering för hela slanten igen.. och det är ganska tradigt att sitta vid en dator hela dagen. Tänk er 18 datorer i samma rum.. alla står och går för fullt.. 18 personer delar på den syremängd som finns mellan väggarna.. puha.

Jag blir alltid varm och trött på dessa lektioner. Men jag ska försöka hålla ut.. nu är det bara två veckor kvar av skolan. Sen ska jag ta mig en rejäl funderare på om jag ska fortsätta i höst eller hitta på något annat att göra. Dumt att fortsätta med utbildningen om den inte längre känns intressant/kul.. eller om jag inte tror mig vilja jobba med det i framtiden. Tid är pengar.. tick tack.. tick tack. 

Apropå tick tack så kan jag ibland ställa frågan till mig själv.. helt utan anledning eller påverkan från någon/något.. tänk om jag vill ha barn i framtiden. Menar innan det är försent.. om det inte redan är det förstås.. hur ska jag göra då?

Som läget är nu finns flera anledningar till att jag inte ska ha någon. Men när jag träffar mina gudsöner börjar plötsligt skallen fundera i dessa banor. Inte att jag ska skaffa nu.. eller kanske någonsin.. men tänk om jag låter tiden och åren gå.. och helt plötsligt vill jag ha en liten Stina.. men är för gammal eller deffekt.. usch vad jobbigt det skulle bli då.

Jag brukar skoja till folk som frågar och säga att OM jag någon gång vill ha en.. och inte kan få.. ja då får jag väl köpa mig en istället. Helst från Kina.. och som spelar fiol.. söt och välkammad.. uppfostrad och artig.. ja det vore inte så illa att ha som reservplan.  :  )









Hoppas ni haft en fin helg och får en bra start på nästa vecka.
Kram på er alla.  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0