Göteborgsvarvet

Fredag & Lördag..

På fredan var det skola för hela bunten och det går verkligen i ett på dessa lönehanteringslektioner. Mycket att hinna med.. och ännu mer att komma ihåg. På kvällen tog vi några cacher som var utplacerade på lite mer våghalsiga platser. jag stannade dock på säker mark men S och sonen V klättrade ut över forsande vatten och även under en bro där det också hade massa vatten en bra bit ner. Inget för höjd- eller vattenrädda.

På lördan var det Göteborgsvarvet och då åkte jag ner för att se min styvpappa K springa. Vi.. jag och minsta tösen T.. tog oss till Mariaplan och inväntade pappsen där. Solen sken och det var en härlig dag. Först kom proffsen springandes med en jäkla fart.. och därefter kom de resterande 53 695 deltagande av totalt 53 700 stycken.

Det gick undan rätt bra på alla tycker jag så bilderna nedan är inte helt skarpa.. men ni får iaf en uppfattning om hur det såg ut där i vimlet av folk. Barnens morbror P deltog också och jag fick bara en bild av hans rygg då jag nästan missade honom när han sprang förbi.

Några skojigt utklädda karlar fångades också på bild.. såna gör ju nästan loppet. För utan dom hade det bara varit traditionella löpare.. och hur kul är det att se så många av dom på en och samma dag? Jobbigt för ögonen om inte annat.  :  )

I eftermiddag ska farmor E.. S bror G med fru I komma över för att äta födelsedagsmiddag för S som fyllde tidigare i veckan. Ikväll står det barbeque på menyn och nu i efterhand när jag bloggar så kan jag bara ge det 5 revben av 5 möjliga i betyg.  :  )



Startskott Slottskogen kl 14:00.. Mariaplan 14:14.. de första löparna dyker upp ..


De tre musketörerna.. svisch så var de förbi.. snabba som blixten..


Ett par minuter senare började resten av de 53 700 löparna passera där vi stod..


Många ben sprang förbi oss där vi stod och mös i solen..


Kexchoklad-killarna kastade godis på oss..


En riktig karlakarl i trikå.. miii laaajk..


Undra om S skulle våga sig i en sådan dräkt..?


Puha.. vad varmt det måste varit för denna stackare..


Banan på rymmen..


Glad Pippi-kille..


Undra hur han fick peruken att stanna på plats..? Dubbelhäftande tejp kanske..


En till tuffing i kamokläder.. plus rygga.. guuu va jobbigt..


Barnens morbror P.. såg honom när han just skulle passera oss.. därav ryggkort..


Vad heter denna gröngula-hjälte måntro..?


RockaBilly-dräkt och öl i näven..


Lissebergs-kanin på rymmen..? Och vad gör mannen i röd tröja.. streching..?


Styvpappa K vinkar så jag ser honom i vimlet av löpare..


Alltid lika glad och go.. det är min styvpappa det..


Ett kort Hej-stopp för att sedan sätta fart framåt igen..


Å så var han iväg igen.. det är krut i den gubben..


SpiderMan ville inte missa detta årliga evanemang..


Ett par dansar till musik för att underhålla de som så önskar se på..


Jäkla massa joggingskor och nästan lika många som tittade på.. T vid pilen..


T drack en sån här i solen medan vi väntade in styvpappa K och barnens morbror P..


På väg tillbaka till bilen fann jag detta hål i väggen..


Nu är det dags för mig att sova.. ögonen känns grusiga sedan länge. Resten av gänget ligger redan i sina sängar så det är väl lika så bra att jag gör likadant.

Sov gott och hoppas ni får en kul söndag med det ni hittar på. Kram så länge.  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0