50-talisterna löper amok i samhället

Tisdag och Onsdag..

Tisdag var det jobb och som vanligt denna vecka var det att gå upp vid halv sex och vara pigg och glad på jobbet vid halv sju.

PÅ lunchen gick jag förbi EXPERT som ligger ett stenkast från fiket och kollade upp vad det kostar att förstora fotografier hos dom. Priset lät rimligt för den aktuella storleken så jag slog till på en gång och bad dom börja jobba med två bilder jag tagit med nya kameran.

Fotona hade jag lagt upp på en USB-sticka så det var bara till att ladda upp bilderna i deras dator och sen trycka på Beställ. Ska bli spännande att se hur de kommer se ut framkallade.. inramade och upphängda på väggen.  : )

Jag har slappat till mig rejält sen jag flyttade hem igen. Då Flurr inte finns går jag inte ut varje dag på promenader tre gånger om dagen. På helgen och någon enstaka kväll tar jag en tur med någon vän.. men har inte alls samma fart på fötterna som förr.

Har tänkt tanken på att köpa ny hund.. som ni alla vet.. men jag vette sjutton om det är läge för det just nu. När jag köpte Flurr bodde jag ju i hus med trädgård.. hade 10 minuter till jbbet och sambo som delade hundpassningen med mig. Nu bor jag ju fyra trappor upp i en liten lya och detta sätt att bo på tror jag inte är det bästa för en hund av rasen större. Kanske får den klaustrofobi eller pinkar ner parketten.. och det vill jag inte riskera.  : )

Idag.. Onsdag.. jobbade jag också morgonpasset och tog därefter bussen bort till Karolinska sjukhuset för röntgen av rygg.. händer och fötter. Det är reumatologläkaren som vill ha in nya bilder för att se om det skett några förändringar sedan jag gjorde dom på DS för några år sedan. Det gick snabbt trots att det var runt 15 bilder de tog med den stora surrande apparaten.

På vägen hem gick jag in till ICA Supermarket.. lilla butiken hemma hos mig.. för att köpa istärningspåsar att ha till på lördag. När jag står i kön fram till kassan kommer en medelålders kvinna.. gråblond även denna gång.. och går före mig i kön.. säger att hon stod bakom tjejen framför mig och ansåg sog då ha sin rätt att återta sin plats i den nu växande kön. Jaha ok svarar jag kvinnan.

Hon börjar bläddra i en skvallertidning hon håller i handen.. bläddrar igenom den från slutet till början. Jag tänker för mig själv att hon nog kommer ställa tillbaka den i tidningsstället igen utan att betala för den.. vilket stämde EXAKT. Sånt gör mig galen.. folk som läser tidningar och sen skiter i att göra rätt för sig.

Så jag säger till henne att det här är inget bibliotek så hon borde betala för tidningen då hon läst igenom den. Då svarar kvinnan att "hon måste ha något att göra då kön är så lång". Ja men tänk om alla som stod i en kö tog en tidning och läste medan de väntade.. då får inte butiken in en krona på de tidningar de har.

Jag fick inget svar från tanten och därför sa jag åt henne att om man har sunt förnuft så fattar man att man inte läser tidningar i en butik utan att göra rätt för sig.

Vad är det med medelålders kärringar och gubbar idag?????

De är ju ta mig tusan värre än små barn. De gör precis vad de vill.. gör sånt man inte ska.. de roffar åt sig.. tränger sig före.. visar sannerligen dåligt beteende och är ABSOLUT inga förebilder utan man tappar ju hakan för deras arroganta skitstövels sätt..!

Nu ska man inte dra alla över en kam.. för det finns bra och dåliga människor i alla åldrar. Det som däremot förbryllar mig är att ju äldre vissa människor blir så tycks omdömet och deras uppfostran gå tillbaka och ner i ålder igen. De blir som små barn.. trotsiga och helt utan vetskapen om vad man får göra och inte. Att lika sant som människor krymper på höjden med åldern.. tycks även deras goda sätt krympa lika så. Märkligt.

Nu skulle en del människor sagt till mig.. tex min styvfar.. - Men skit i vad andra gör.. för du kan ändå inte ändra på dom så varför bryr du dig..?!?

ja egentligen vill jag inte bry mig.. ska inte bry mig om vad andra gör för jag kan som sagt var inte ändra på andra människors beteenden. MEN.. jag kan inte heller stå still och bara se på.. och därmed acceptera idioters handlingar.. jag kan inte.. hur gärna jag än vill strunta i allt andra gör.. men det går inte.. tyvärr.

Jag avskyr orättvisor och dumskallehandlingar.. har alltid gjort och nu när jag kmmit upp i ålder känns det lättare att säga till andra. Sen att de struntar i vad jag säger.. det räknar jag kallt med. MEN.. att jag ensam tjej säger till tanter.. gubbar.. ungdomsgäng.. fyllon och agressiva typer kanske får andra "vittnen" att själva börja våga visa sitt missnöje och säga åt folk som gör fel. Och kanske tänker "puckot" till förr eller senare och börjar handla på ett annat sätt framöver.

Hoppas kan jag ju alltid göra.  : )

Nu ska jag ner till tvättkällaren och sedan MÅSTE jag ge mig på källarförrådet innan tiden helt runnit ut. Jag måste bara få upp några saker därifrån innan lördag och börjar jag ingen gång kommer inte heller sakerna komma upp där de ska vara. De går ju knappast hit av sig själv.  : )

Hoppas ni haft en bra vecka såhär långt.  // Kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0