Dumkameran klarar inte av kvällsfoto av rörlig katt

Onsdag..

Idag jobbade jag 10-19 och då vädret var som vi alla vet blev det ett rätt lugnt och behagligt tempo och alltså inga känslo-stress-stormar som jag fick igår.  : )

När jag kommit hem och en halvtimme gått eller så.. kom styvpappa K och hans C över för att lämna deras katt här medan de reser till värmen för en vecka. Nu ligger hon som en kanelbulle uppe på den numera inbäddade soffan.

Jag tror baske mig att jag lade på hela fem påslakan lite korsan och tvärsan som skydd på soffan.. och upp på det la jag ut ett tjockt överkast så risken för skada minimeras så gott det går. Imorgon ska jag för säkerhets skull spraya soffans underdel med en spray som då skall göra att katter inte vill klösa där.

Hoppas det fungerar för annars blir det till att kontakta Nordik för en ny soffa i nästa vecka.  : )





Nu ska jag göra mig en kopp nyponsoppa och sen blir det nog sängen. Hoppas katten är trött inatt så vi båda får sova. För tassar hon runt hela natten.. lär jag bli vaken hela natten jag med.  : )





Ett stycke katt.. M.. och jag blir lite smått tokig av att kameran inte klarar av ett rörligt objekt bättre än såhär.

Nu kan det ju förstås vara en inställningsfråga som gör att det blir så här jäklars grynigt.. blekt och dimmigt. För blir det inte bättre än så här är kameran en gigantisk katastrof.

Nu togs bilden halv elva på kvällen.. så ljuset är därför det sämsta. Hoppas lite sol och test av alla hundraelva knappar gör susen.. för annars kommer jag kasta kameran i skann på ansvarig tillverkare på FUJI.  : )

Sov gott sen  // Kram Christine


Kommentarer
Postat av: Staffan

Kolla hur du ändrar filmkänsligheten (... 400, 800, 1600 ... ISO) och experimentera med att ändra den...

Men, en av nackdelarna med långa zoomobjektiv är just att de har sämre ljuskänslighet.

2009-11-18 @ 22:46:18
Postat av: Christine

Jag skulle köpt en PENTAX fast i mindre modell än de du har.. för de visste jag ju i stora drag hur de fungerade.

Detta med hybrid är främmande mig.



Sen kan jag tycka är det är dumt att man bara får med manualen på en CD-skiva idag istället för att få en instruktionsbok som förr.

Då kan man ju plugga in faktan lite då och då när man får tid över.



Jag ska ge den lite mer tid så jag hinner studera den och dess knappar.

Nu bara kör jag på och hoppas det blir någorlunda ok. : )

2009-11-18 @ 22:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0