Låååång onsdag

Onsdag..


Idag var jag på jobbet redan 06:30. Och jag blev riktigt förvånad att det gick så lätt att kliva upp och komma dit i tid. Kände mig glad och uppåt.. utan någon direkt anledning.. kanske sista andningen eller var kom allt piggelin ifrån..? : )



Jag har problem med att få snabb reumatologhjälp här hemma. Då jag flyttade från Stockholm och sen hem igen.. får jag inte längre gå till min gamla läkare på Danderyds reumatologavdelning. Varför inte det..? Jo.. det är så jäkla korkat att bara för att jag bor i Sundbybergs kommun så tillhör jag Karolinska Sjukhuset.. och inte DS.

Varför har jag då gått hos DS tidigare om jag nu inte tillhör dom..? Jo.. det bero på att jag gick med mina dumma knän till Betaniastiftelsen på Östermalm för många herrans år sedan och fick dom tömda på ledvätska som ej skulle finnas där. Och den snälle läkaren jag hade där remiterade mig efter två års konstant besök hos honom till reumatologen på DS för vidare undersökning och som de då sen konstaterade vara reumatism.



Jag frågade DS om jag inte fick fortsätta gå hos dom trots att jag bor där jag bor. Både för att jag trivts hos dom.. har gått hos dom sedan 2001 och för att jag inte får kontakt med Karolinskas Reumatolog. 

Idag fick jag svar från DS att jag INTE får fortsätta gå till dom.. just för att jag bor där jag bor. Dumma.  : (

Och då jag inte får/ska prata i mobilen när jag jobbar.. ja då missar jag ju samtalet om de försöker ringa mig från Karolinska. Och det nästan mest korkade i denna kråksång är att de bara har telefontid månd-fred mellan 08:00-09:00. Och även om jag lämnat meddelanden hos dom vid tre tillfällen.. får jag inget svar. Bra patienthantering.. eller inte.



Det kommer in kunder som känner igen mig från tidigare arbeten jag haft. Igår tittade en gammal man på 92 år på mig.. jag tittade tillbaka på honom. Jag kände igen honom men kunde inte placera honom från var.

Detta visade sig vara en kund jag träffade dagligen när jag jobbade extra på Konsum för snart 20 år sedan. Bortsett från att han nu hade tappat hörseln på ena örat.. var han annars sig lik.  : )


Och idag stod plötsligt en gammal jobbarkompis framför mig.. M.. från ett jobb jag hade för ca 15 år sedan. Hon var exakt lika som då.. och hon sa detsamma om mig.

Kul att ses efter så många år. Hon skulle komma tillbaka snart igen.. så kan vi prata gamla jobbminnen.. om jag nu minns något med mitt dåliga minne.  : )



Jahapp.. vad har jag mer hänt sen jag bloggade igår..? Jag längtar ju fortfarande efter att köpa kamera.. men kommer inte hinna leta vidare i helgen då jag kommer ha fullt upp med annat då.

Först ska jag luncha på lördag med E min gamla jobbis från Optikaffären. Ska bli skoj att höra vad hon gjort sen vi sist sågs för en dryg månad sen. Senare på kvällen ska jag och AM äta kinamat och surra över en flaska rött.  : )

På söndag tar jag och Bettan och far ut till R-ön igen. Det har nästan blivit som en tradition att åka ut dit på helgerna. Skittråkigt att det blev som det blev med Götet.. not roligt at all.

Men det som ändå blev bra med uppflytten är att jag nu kan träffa familjen och tvillingarna så ofta som varje vecka om jag vill. Och det är guld värt.  : )



Jahapp.. nu har jag kommit ner till slutet av dagens blogg. Bilderna är slut.. orden likaså. Därför önskar jag er en väldans trevlig onsdagkväll med det ni hittar på.

Jag ska vila benen i horisontellt läge på soffan och hoppas dumburken eller MSN har något att erbjuda mig denna afton. Annars kan jag ju alltid somna till lite på soffan innan det är dags att krypa ner under täcket.  : )

Kram på er så hörs vi imorn igen.  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0