Skönt flyt idag

Torsdag..

Hej halloooo.  : )

Idag var en väldigt behaglig dag på jobbet. Då L.. jag jobbar med.. var hemma och kurerade sig.. hade vi en extratjej på morgonen.. och en annan till stängning. 

Detta gjorde att jag blev placerad att jobba 8-17 idag.. vilket var makalöst trevligt och skönt. Perfekt tid.. inte för tidigt.. och inte för sent.  : )




Sen fick jag besök av A-M lagom till jag skulle ha lunch. Så vi gick iväg och köpte mat att spisa och satte oss sen på fiket där det var lite lugnare och betydligt mer trevligt att sitta på än att stå och hänga vid en korvkiosk.  : )

Mocca utan grädde blev det till efterdryck.. och den blev godkänd av A-M som gav tummen upp.. puha.  : )



Idag ringde det i byxfickan på mig.. diskret och knappt hörbar ton men med ett buzzzz.

Jag kunde inte svara då jag hade ena chefen rakt framför mig. Efter att han lämnat fiket plockade jag upp mobilen och hörde.. på mobilsvararen.. till min stora glädje att det var från Reumatologen på Karolinska som efter mitt fjärde meddelande hade bokat in en tid åt mig tills på måndag morgon. : )

Så klockan 8:30 ska jag träffa min nya läkare och se vad hon/han kan göra för mig och mina krämpor.  : )

Det som brådskar nu är ju mina eländiga armbågar som inte funkar som de ska. Så hoppas de bokat in tid för lite nålstick och medicin rakt in i leden.. på både vänster och höger arm. Inte så kul kanske.. men ack så underbart när det onda försvunnit häck väck.  : )



På väg hem gick jag förbi vuxenaffären på Landsvägen.. näää inget sånt fräckt ställe utan jag menade Systemet.. för att köpa med mig lite vuxendricka hem. Ska ju få användning för detta på lördag då A-M ska hem hit och mumsa i sig från min favvokinakrog här i stan. Ska bli smaskens och väldigt trevligt.  : )



Sen har jag idag.. igen.. pratat med cheferna om att vi borde göra något åt den stora ljusa vägg vi ska använda som Galleri. De har någon konstnär i åtanke för detta ändamål.. men inget datum finns spikat än så länge.

Därför föreslog jag idag att vi kan hänga upp foton jag själv tagit viket de nappade på. Så nu har jag lagt det jag kan tänka mig att visa upp i en mapp som jag ska visa dom imorn.. om det hinns med.

Vore rätt fräckt att stå där och mecka ihop kaffe åt folk.. rakt framför disken finns "väggen".. stå där och tjuvlyssna på vad de tycker om det jag fotograferat. Det jag sett genom objektivet på kameran. Kommer fotona upp.. räknar jag kallt med att både risas och gärna rosas då alla tycker så olika om saker och ting. Framför allt när det gäller konst.  : )



Ska snart borsta tänderna och krypa ner under täcket. Tack vare min normala arbetstid idag känner jag mig ovanligt pigg för att nu vara klockan 22:41.

Annars somnar jag ju så fort jag kopplar av i soffan för en stund.. det finns tyvärr vittnen för denna pinsamma ovana.. så ingen idé att neka. :  )

Kanske är jag vaken för att jag suttit upprätt hela kvällen.. vem vet.  : )




Nä nu får det vara nog med skrivande för ikväll.

Just det ja.. styvpappsen ringde ikväll för att fråga om jag ville vara kattvakt om ett par veckor.. pappa och C ska flyga till Pippiholmarna.. och visst vill jag det. Flickkatten Misse är ju så söt.  : )

Jag ska bara komma ihåg att täcka nya soffan med filtar och annat.. för börjar hon klösa eller det räcker nog med att hon bara sträcker på sig och plingar ut klorna.. pling pling pling.. så lär det gå hål i tyget. Hjääälp.

Denna soffa är nämligen inte lämpad för vare sig soffhoppande ungdomar eller klovassa katter.  : )

Fotografierna är hemmagjorda och tagna under hösten 2008 och året som hittills passerat.

Hoppas ni får sova gott och får en himlars trevlig fredag. Kram // Christine


Kommentarer
Postat av: Sara

Innekatt? Klipp klorna på henne så slipper soffan gå sönder. :)

2009-11-06 @ 18:19:51
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Christine

Eller sätta tubsockor på tassarna. : )

Jag ska passa henne 10 dar när styvpappsen reser bort.

Ja jag är lite orolig för att det går hål i soffan.. och det blir i sånt fall en dyr historia för pappa att ersätta. : )



Men jag ska lägga över ett tjockt överkast över hela alltet.. så river hon på något så gör hon det på överkastet.



Och det är inte hela världen om den går sönder. Lättare att ersätta om inte annat. : )



Men visst är det annat att ha katt inomhus än en gammal hund. : )

2009-11-06 @ 20:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0