Fotomässa nästa helg

Lördag..

Idag var jag upp rätt tidigt då jag skulle in på jobbet för att hjälpa en ny tjej att starta igång fiket. Efter jag varit där ett tag körde jag vidare in till stan för att möta upp min gamla jobbarvän E på Söder.

Vi åt och drack och babblade bort en bra stund innan vi tog på oss våra jackor igen och gick en lång sväng runt på holmen. Mossebacke.. Vitabergsparken.. runt och runt igen.  : )

När vi kramats Hej-då tog jag Bettan och vände hemåt för att invänta A-M som skulle komma hit för att äta middag. Vi köpte med oss mat från min favvo Kinakrog här i Sundbyberg och lassade upp på våra tallrikar här hemma. Rött i glaset och oj vad det smakade smaskens alltihop. : )

När klockan närmde sig 9.. eller om det var 10.. kommer inte ihåg.. så följde jag med A-M en bit på hennes väg hem. Vi skrattade och pratade glatt om allt möjligt. Alla bekymmer var väck.. tack vare de röda droppar vi hällt i oss. Som två glada amatöralkisar skrattade vi oss bekymmerlöst fram på vägen. En riktigt härlig dag och kväll blev det.  : )




http://www.fotomassan.se/common/category.aspx?id=9199

Näste helg är det FOTO-mässa på Stockholmsmässan här i stan. Jag ska absolut gå dit.. det kan jag lova.  : )

Mässan kom hur lägligt som helst då jag ska köpa kamera och gillar foto i största allmänhet. Här kan man säkert få massor av tips.. information och gå på föreläsningar i ämnet. Ska bli görskoj och jag hoppas nästa vecka passerar fort förbi för jag vill att det blir nästa helg så fort det bara går.  : )

Med mig får jag min gode vän S som sällskap. Han fotar ju han med.. har i.o.f.s. redan en bra kamera men vill titta ändå. Så då kan vi gå dit ihop och titta på allt.. lyssna.. lära.. samla på oss material och prova allt som går att provas kan. Vi lär bli som två små barn i en godisaffär.  : )


Söndag..



Melissa Horn - Lät du henne komma närmre

http://www.youtube.com/watch?v=VNYqOIbotc0&feature=channel

Ruskigt sann text..


Idag åkte jag ut till R-ön och hälsade på alla där. Hade med mig fikabröd så vi började med kaffet och bullarna så fort jag tagit av mig kläderna. Efter det gick jag och syrran med tvillingarna ut på en tur. Gick bort till storsyrran och hennes familj som fixade i deras trädgård. Krattade löv och gjorde fint.

Efter det gick vi tillbaka och syrran och hennes J åt lunch. Sen dök mamma och hennes S upp. De fick fika och kaffe de med. Sen gick jag och syrran ut för att såga ner ett träd som stod i vägen för deras sjöutsikt. Lite trögt att få ner tallen så ut kom mamma och S och gav varsin hand til hjälp.

Ner föll trädet efter lite knuff och när S tog över sågen för att göra det i mindre bitar gick jag och syrran ner till hästarna i hagen. De skulle in för kvällen och få mat och hö i sina magar. Syrran skruvade upp värmen i stallet så de inte fryser där de står över natten.

Efter det gick vi tillbaka till huset och de andra. Mamma och S skulle just gå hem till sitt då mörkret snabbt börjat lägga sig. Klockan var nu nästan fyra så jag bestämde mig för att fara hem till mig jag med. Körde ner till bilfärjan över till V-holm och sedan Norrtäljevägen hem.

När jag kom hem värmde jag på kinamaten som blev över från igår. Mumsade i mig av det och inväntar nu att klockan ska bli sju. Då är det dags att gå ner till tvättstugan och tvätta upp det som blivit smutsigt under veckan. Efter jag ränt klart dit ner blir det soffan och mys innan jag ska lägga mig för natten.

Imorn ska jag träffa min nya Reumatologläkare på Karolinska. Ska bli intressant att se vad det är för en.. och hoppas denne också bokat in tid så jag kan fixa mina armbågar redan då.. för de behöver verklgen tas om hand.

Efter jag varit till sjukan ska jag ta bussen till jobbet och ett pass från 10 till 19. Blir en lång dag imorn.. men bara kunderna är glada och kollegorna mår bra.. så kan det bli en hur bra dag som helst ändå.  : )

Hoppas ni haft en fin helg. Kram på er.  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0