Sprutor och blåbärspaj

Måndag..

Idag har det hänt grejer.. så håll i er nu.  : )

FÖRST:
Jag har under en tid nu haft en tanke om den hett omtalade Svininfluensan och det vaccin staten skänker bort till höger och vänster. Detta har aldrig tidigare hänt i historien att man får något gratis. Som ni nog också vet om är det även endel sjukvårdspersonal som nekar till att ta den.. varför kan man förstås undra..?

Min terori om vaccinet för denna Pandemi.. som jag också berättat för min yngre syster och hennes man med flera.. är följande..
 
"Svininfluensan som helt plötsligt finns överallt på Jorden och Staten som helt gratis skänker bort vaccin till folket väcker funderingar. Något liknande har aldrig tidigare hänt i historien.

Samhället blir ju mer och mer videoövervakat.. på offentliga platser.. sjukhus.. stora företag.. kollektivtrafiken.. telefonnätet.. osv. Detta med massvaccineringen är bara en fortsättning på myndigheternas "vilja att ha kontroll över folket"

Teorin är nämligen att alla som tar emot vaccinet också blir registrerade i en gigantisk databank med hjälp av det mikroskopiskt lilla chip som injiceras med "vaccinet".
Efter det kan samhället hålla koll på var alla människor befinner sig.. dygnet runt.. året runt.. livet ut."

Vaccinet skulle m.a.o. vara bra för att bland annat hålla koll på "buset" som finns runt om i världen. Följa minsta steg de tar och kan via sateliter följa dom i deras flykt eller vid brottsförebyggande arbeten.





Idag läste jag följande på en sida på Facebook.. där debatt om ämnet går riktigt varm just nu..

"Det har visat sig att det finns "chip" på sprutspetsen, som varje person som vaccinerer sig får in i kroppen. Om det är sant går det ju inte att ta bort!!!! Har också hört att de 12 rikaste familjerna på jorden som styr allt, ex 96 % av media, vill "få bort" en stor del av oss människor. Vi är för många!
Nästa år ska det bli obligatoriska att vaccinera sig.
Det finns olika vaccin också. Vaccin för oss och vaccin för ex presidenter och andra "utvalda" .
Du gör vad du vill med den här informationen, men det kan ju vara sant.."





Det otäcka är nu att fler och fler människor har börjat tänka som jag själv gör. Först vågade jag inte dela med mig av min tanke som helt plötsligt slog ner i huvudet på mig. Jag var rädd att folk skulle tycka jag är totalt ute och cyklar i det blå.. att hissen inte var helt uppe eller att ingen vattnat blomman på ett tag. Men nu när fler är inne på samma spår.. vågar jag dela med mig av den.  : )

Jag vet flera i min närhet som inte tänker vaccinera sig.. vilket jag tycker är klokt om nu dessa teorier visar sig stämma. Å andra sidan om det framöver blir obligatoriskt att ta sprutan.. tvingas man ju ändå ta den oavsett man vill eller inte.

Detta börjar likna en mardömsfilm utan Happily ever after-slut. Hjääääälp.  : /





Nu till någonting helt annat. Eller kanske inte egentligen då det handlar om sjukvård och sprutor det här med.  : )

Jag hade ju fått en tid till min nya reumatologavdelnig på Karolinska Sjukhuset idag. Jag hittade fram i tid.. och fick komma in lite tidigare vilket inte gjorde något då jag redan satt på en av stolarna i väntrummet. Jag blev hämtad av den nye läkaren som var en rätt ung man med utländska rötter. Han var toppenbra vilket kändes skönt då jag hattat runt mellan olika läkare sista tiden. Han lyssnade.. frågade.. frågade lite till.. och kopierade även mina journalkopior från DS då han haft svårt att få tag på dom i tid.

Det var ett väldigt givande möte då han nu bokat in röntgen för fötter.. händer och rygg. Doktorn hann också med att spruta båda armbågarna med Kortison så de förhoppningsvis är helt återställda imorn. Fy tusan vad det känns när de kör in nålen i leden. Nästan så jag tog till lipen på den andra armen han tog hand om.

Dessa nålar är nämligen av kaliber grövre.. för skulle de använda en vanlig nål de t.e.x. tar blodprov med.. eller vacinerar folk med.. då skulle nålen brytas av då det är rätt trögt att få in den. Så in med "virknålen".. in i det redan ömma och onda.. bit ihop.. tänk på de vackra och varma stränderna i Thailand.. bit ihop ännu mer.. och sen se fram mot när läkaren är klar och sätter på plåstret.

Fy tusan vad jobbigt.. men fy sjutton vad skönt när medicinen börjar värka. Puha.. : )

När jag tackat för besöket och behandlingen.. gick jag förbi kemlabbet där jag lät dom sticka mig ännu lite mer men nu i armväcket. Först i den högra armen som inte gav något blod.. märkligt. Jag frågade med ett leende om jag hade slut på blod.. men efter att de kört in nålen i det vänstra armväcket.. rann det på utav bara tusan. Konstigt det där.. menar hur det kan vara stopp i den ana armen.. men rinna på som bara den i den andra. De sitter ju fast på samma kropp för tusan.  : )





Efter jag var helt klar på sjukan åkte jag till jobbet och var där från 10 och fram till 19 ikväll. Idag var en rätt lugn dag på cafésidan.. men det gick istället bättre på skivsidan. Jag lyckades dessutom sälja på ett medelålders par en Melissa Horn-skiva. Tänkte att de nog skulle tycka om den då de var in och köpte två Kentalbum. De provlyssnade en kort stund och slog sen till på alla tre skivorna. Kul att sälja skivor till folk efter vad jag själv tycker om.  : )

Bossarna är bortresta fram till fredag. Lugnt och skönt m.a.o.. bara jag.. kollegorna och våra trevliga stamkunder som kommer in i stort sett dagligen.  : )

PÅ eftermiddan testade jag blåbärspajen som smakade lika bra som den vi haft innan. Mums med vaniljsås till. : )

Jag har precis läst igenom hela bunten med reklam som jag samlat på mig i en vecka eller så. Bäst att jag sätter upp skylten med INGEN REKLAM, TACK på dörren igen.. för nu orkar jag snart inte mer.  : )

Hoppas ni fått en bra start på denna vecka. Kram och massa sånt.  // Christine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0