Hipp hipp härligt soligt idag

Söndag..

Idag vaknade jag upp till en underbart solstark morgon. :  )





Det blev blott fem timmars sömn inatt men kroppen min skrek på mig att kliva upp vid halv nio.. så att jag fångade chansen om att gå ut och plåta soliga ljusa vindstilla bilder. Har inte lagt in dom i datorn ännu.. och därför kommer inga dagsfärska bilder upp i Bloggen nu utan förmodligen lite senare ikväll. Beror på om jag slocknar i soffan eller inte efter att la familia gått hem var och en till sitt.  : )

Fy tusan vilken underbar dag det just nu är. Solen skiner starkt så man nästan bländas även om jag är inomhus. Man känner energin i kroppen laddas på med en himla fart. Snart är energistapeln fullladdad och redo för nya äventyr och upptåg.  : )





Idag finns inga problem.. bara möjligheter.. jag är absolut en vädersmänniska.. påverkas av det grå.. och påverkas ännu mer av ljuset och solen.  : )

Familjen är inbjudna att komma hem hit och fika från tolv och framåt.. det vill säga från nu när som helst. Så jag ska nog bäst avsluta detta nu och återkommer lite senare ikväll med fler tankar och minnen.





Igår blev det i.a.f. en väldans mysig kväll tillsammans med mina vänner. Alla pratade glatt på och de såg ut att trivas väldigt bra i varandras sällskap. Några av dom har ju aldrig setts innan.. så det var kul att allt blev så lyckat. Nu har jag ju bara de bästa vännerna man kan ha så det vore märkligt om de inte skulle gå ihop med varandra.  : )

Jag har nu två år på mig att spara ihop slantar tills jag fyller jämt och förvånansvärt stort nästa gång. Jag känner mig inte så gammal.. men.. ID-kortet säger att det är så och då är det väl bara att gilla läget. :  )





Så.. nu har jag testat kameran i dagsljus nere vid Bällstaån här nedanför huset. Jag har fortfarande problem med djupet i färgen men det är kanske så här det blir.. så kanske bäst gilla läget och lära mig vad jag bäst kan få ut av kameraeländet. :  )

Eller elände är väl att ta i.. men jag saknar verkligen bildresultatet man fick med S kameror. Jag är medveten om kvalité och prisskillnad.. men inte trodde jag att det tillverkades kameror idag som man gjorde för 40-50 år sedan.  :  )





Nu ska jag ner till tvättis och fixa så jag har rena kläder inför kommande arbetsvecka. Sen blir det tv:n som gäller innan jag ska krypa ner under mitt goa täcke igen.

Den här helgen har varit fin på alla sätt och vis. Gårdagkvällen med vännerna som blev kanon och dagens mys med familjen. Jag har räknat ihop hur många blommor jag fått och det blev hela nio stycken.. det är heeeeelt otroligt. Ser nästan ut som om någon har dött här hemma.. med alla blomster menar jag.  : )





Massor av kramar och sånt till er alla.  // Christine



Kommentarer
Postat av: Mamma

Blommorna och presenterna tror jag beror på att du är en tjej som alla gillar.



Puss o kram från

Mamma

2009-11-30 @ 14:14:12
Postat av: Staffan

Jag gillar framför allt den näst sista bilden. Du är bra på att upptäcka bilder! :-)

2009-11-30 @ 15:12:43
Postat av: Christine

Tack både mamma och S för era fina kommentarer. : )

Kramar till er båda.. massor och många. // C

2009-11-30 @ 15:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0