I väntans tider

Tisdag..

Imorse fick jag ett samtal från en person som har ganska stor vikt i mitt liv just nu och framåt.. min doktor.  : )

Första gången en läkare ringt mig och inte dennes sjuksköterska eller sekreterare. Men det han hade att säga var uppmuntrande och nu väntar jag på hans brev som förhoppningsvis kommer i min låda imorn.. hoppas hoppas.

Idag jobbade jag 10-19 och denna tisdag höll nästan på att ta kål på mig.. bokstavligt talat. Fy faaaeeen vad mycket det var att göra.. och dessutom hade jag lämnats helt solo i fiket. A-M var och hälsade på hos mig och hon kan vittna om vilket Hell Hole fiket helt plötsligt förvandlades till.

Inte blev det bättre av att mina vätskor inte var i balans idag så jag stressade upp mig rejält och slog nog rekord i att äta upp min lunch på rekordtid.. då motorn gick på högvarv och jag inte kunde coola ner mig även om rasten börjat.

När kollegan gått hem för dagen rullade det på men i ett mer lagom och hanterbart tempo. Jag kan undra hur många hjärnceller jag brände idag.  : )

Idag kom en gammal kär vän in på fiket.. H. Det var ett tag sen jag såg henne men det kändes ändå som det var igår. Lika glad och uppåt som vanligt. Vi kommer ses snart igen.. på mitt Första-advent-fylla-år-kalas med mina vänner jag ska ha nästnästa lördag.

Hon har fått tag på en lite större lägehet på ett av de bättre ställen här i Sundbyberg. Fast hon flyttar inte långt.. bara ett par hundra meter från där hon och hennes familj bor idag.  : )




Dido - Sand in my shoes

http://www.youtube.com/watch?v=y6iUd3WNwAI&feature=fvst


Nu längtar jag efter lite ledighet och solljus så jag kan gå ut med min nye vän FinePix S200 EXR. Jag vill se vad han kan göra för mig.. om han och jag kan komma överens om vad vi vill förmedla.. vad vi vill fånga.. vad vi vill föreviga på bild.

Jag måste få ändan ur och spara ner de bilder på mig och Flurr jag tycker om.. sedan gå till en fotoaffär och be dom trycka upp fotografierna på en lite större duk.. så att jag därefter kan rama in dom och hänga upp på väggen här hemma.

Jag har haft det i åtanke en längre tid nu.. men innan hade jag ingen plats för det och nu när jag har massor av tomma väggytor.. då jag ännu inte hängt upp mina akrylmålningar.. så är det ju egentligen bara att köra på.  : )

I helgen som kommer närmast blir det rätt körigt med saker jag ska försöka hinna med. Jag måste lägga fokus på att få allt klart här hemma inför kalaset.. eller kalasen rättare sagt då familjen kommer på söndan samma helg. Jag måste ordna med fotografierna.. skruva ihop en bokhylla jag måste köpa.. borra upp lister och skenor.. fylla igen borrhål i kökstaket.. hänga upp tavlor.. få adventsljusstjärnan på plats i fönstret.. köpa hem amarylis och hyacint.. fixa och dona.. greja och feja.. och mycket mer.  : )

Sen känner jag ett behov av att åka ut till familjen på R-ön.. då jag inte åkte ut dit förra helgen. Men hinns det inte med denna helg.. kommer de ju hit helgen därpå.

Så det blir m.a.o. massor av städ och fix.. och så lite fotosession här runt omkring eller ute på ön.  : )

Hoppas ni fått en fin dag och får en lika fin kväll. Sov gott sen.  //  Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0