Hotades att åka på stryk på ICA idag

Lördag..

Vet inte hur jag ska lägga upp dagens blogg då den innehållit vitt skilda saker. Som rubriken lyder blev jag hotad att få stryk av en kärring idag.. sen har jag varit ut till ön och hälsat på lillsyrran.. tvillingarna.. deras far och sen hem till mamma.. och hunnit med att testa nya kameran med både utomhusbilder över sjö och vass och även inomhus på de överrörliga tvillingarna.  : )

Jag börjar med "stryket" så får jag det ut kroppen. Jag stannade på vägen hem från ön till vid ICA MAXI i Solna för att gå in och handla lite smått och gott. Hårtoning stod på listan så jag gick bort till deras hylla och satte mig på huk intill hyllan för att välja bland deras utbud av hårtoning som de placerat längst ner vid golvet.. därav mitt hukande.

Rätt som det är känner jag något hårt i ryggen och till höger om mig ser jag en stor kundvagn passera mig. Kvinnan som kör vagnen flinar till och svamlar något icke hörbart. Jag säger därför..

- Se dig för, med en neutral ton.
- Jag bad om ursäkt, säger hon då surt.
- Visst.. men det är ändå bra om du ser dig för då jag sitter fullt synlig här.
- Jag körde INTE in i dig.
- Jo det gjorde du faktiskt då jag kände något hårt i ryggen just när du passerar.
- Nä det gjorde jag inte.
- Jo det gjorde du.
- Nä jag körde inte in i ryggen på dig utan i din väska.
- Skit samma.. du körde in i mig.. rygg eller väska.. så det är ju bra om du ser dig för när du kör din vagn.

Hennes man kommer nu farandes fram bakom en av hyllorna och säger med arg röst..

- Vad snackar du om, säger han argt till mig.
- Hon säger att jag körde in i ryggen när jag körde in i hennes väska, säger kvinnan argt.
- Du körde ju in i mig, svarar jag.
- Du sitter ju och tar upp hela jävla gången, säger gubben argt.
- Som du ser tar jag knappt upp halva gången.. och sen är det upp till er hur breda ni är.

De spyr ur sig massa missnöje och sen går gubben iväg med kvinnan en bit bakom sig. Hon ger sig sjutton på att få sista ordet och vänder sig om mot mig och säger..

- Du måste vara sjuk!

Då blir jag så trött på hennes sätt och säger därför..

- Jävla kärring jävel!

Då kommer hon stormandes mot mig.. böjer sig över mig då jag fortfarande sitter på huk.. och säger högt och med vansinne i sin röst..

- Akta så jag inte klipper till dig..!!!

Jag blir helt paff av det hon säger.. en medelålders svensk kvinna.. hotar med stryk efter att HON kört in i mig och jag bara bett henne se sig för.. så jag svarar henne med en lugn men bestämt ton..

- Ja men gör det du.

Hon fortsätter mumla argt och vänder sedan ryggen mot mig för att gå till sin gubbe och säger om och om igen att jag måste vara sjuk. Jag är vid nuläget så jäkla trött på kärringen att jag bara avslutar med att säga..

- Gå hem och lägg dig..!

Sen tar jag min hårtoning.. blippar av den.. lägger ner den i ICA-kassen.. lägger också ner några paket nudlar och går sen mot Självscaningsområdet för betalning. Jag tappade helt sugen på att fortsätta handla så det får jag göra vid annat tillfälle istället. Puha.  : /

Folk har blivit så jäkla agressiva idag.. varför frågar jag mig om och om igen. Det behövs inte mycket idag för att folk ska kavla upp skjortärmarna och kasta sig över någon som har gjort något de inte tycker om.

Varför jag inte kunde fortsätta titta på Vampyrserien True Blood.. berodde helt enkelt på att i säsong två träder en gestalt in och får en väldigt stor betydelse i människornas liv. Hon var ondskan själv och tog fram de absolut värsta sidorna hos människorna och de förvandlades till något man ej vill ta i med tång ens.

Detta är exakt vad som också håller på att hända i den verkliga världen och på bara ett år känner jag av hatet.. elakheten.. allt negativt en människa kan säga.. känna eller göra.. att det bara växer sig större. Det finns farliga idioter i trafiken.. nu kan man inte heller gå säker på ICA. Folk i världen stjäl.. bedrar och mördar. Folk bryr sig inte längre om att skilja på rätt och fel.. bara om att nå sina mål oavsett hur de tar sig dit. Detta nya beteende folk har börjat med skrämmer skiten ur mig rent ut sagt.

Sen jag flyttade hem igen bestämde jag mig för att bli en Bättre Medmänniska. Jag försöker vara så trevlig och rak jag bara förmår mot både folk jag känner och de jag möter i vardagen. Jag försöker lyssna på de som vill berätta något.. jag ger råd utifrån min egen livserfarenhet och min tanke om att folk ska ha det bra.. bäst.. utan att köra över någon annans tår på köpet.

Jag vill bara att folk ska vara snälla mot varandra.. ärliga.. trogna.. raka. Göra tjänster utan att kräva gentjänster tillbaka. Att folk bryr sig om de personer de har närmast sig.. och inte bara bryr sig om sig själv. Att ge en klapp på någons rygg och säga att den är bra på det den också är duktig på. Vänlighet utan slut.. kärlek utan oärligt innehåll. Godhet.. snällhet.. omtänksamhet.

Jag åkte ut imorse till R-ön idag för att träffa familjen. Nu var bara tvillingarna och deras pappa samt min mamma hemma.. så det blev en rätt kort övisit. MEN.. jag hann med att fota tvillingarna.. fota naturen på en skön promenad i solen med mamsen.. fikade sen hos mamma och gluffsade i mig av hennes farligt goda kaka som hon gjorde när jag och mina systrar var små. Så dagen var mysig med familjen och avslutades tyvärr med det trista på ICA.

Nu har bara klockan passerat sex på kvällen och det är några timmar kvar till sovdags. Ska nog åka bort till lilla ICA här hemma och köpa det jag behöver där istället. Men nu är jag förberedd på att det kan finnas fler galningar ute och kommer därför titta ner i butiksgolvet.. inte sätta mig på huk i affären utan får bara handla det i maghöjd och uppåt.. gå med varsamma steg i gångarna och hålla mig utmed hyllorna för att ta så lite plats som möjligt.. lägga snabbt upp mina varor på bandet.. le vänligt mot kassören.. packa ner mina saker i påsen.. och sen skynda hem därifrån. Klarar jag av att göra allt detta.. lär jag inte råka ut för fler otrevligheter idag.  : )

Hoppas ni haft en fin och solig dag och får en kalastrevlig kväll. Jag lägger ut bilder på tvillingarna lite senare ikväll.. efter att jag kollat igenom dom och putsat till dom i kanten förstås.  : )

Kram på er  // Christine - den som tar för mycket plats på ICA och retar upp bitska tanter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0