Seg som en sengångare

Fredag..

Idag är Christine trött.. har varit med om två stora elavbrott två dar i rad. Det första.. igår.. varade mellan klockan två och ända fram till tio på kvällen. Nu inträffade detta på jobbet och inte hemma hos mig som tur var.. men det fick konsekvenser ändå.

Idag var det dags igen för nästa elavbrott.. också på jobbet.. och varade tre timmar på värsta tänkbara tid.. halv tolv till halv tre.. på en fredag.. vid lunchtid.. och när lönen komför två dagar sedan.. inte bra.. inte bra alls.

Så efter allt tjorv under själva elavbrotten och upprensandet efteråt har jag nu tagit helt slut i kropp och knopp. Det som är bra i detta trötthetskaos är att jag tog tjuren vid hornen och har nu städat ur både klädkammaren och källarförrådet. Dessutom hittade jag de förbaskade hyllplanen jag trodde att jag förlorat på ett eller annat sätt. Längst in.. bakom den stora träkistan.. längst under allt där låg de på rad i en påse.



Jared Leto.. mångkonstnär..


Jag ska nu skruva ihop den nya hyllan som är riktigt enkel och snygg i sin design och är bra att förvara favoritböckerna på. Jag hann aldrig få upp den efter att jag köpt hem den för knappt två år sedan. Så nu ska den upp imorn innan jag ska ut och handla hem mat.. dryck.. bakverk och annat tills folket kommer hit på kvällen.

Ska bli himla kul och faktiskt första gången jag firar ttillsammans med vänner. Annars har det bara varit med familjen tidigare.. men de kommer ju på söndag så de får tårta och lussebullar de med.  : )

Hoppas de som tackat ja håller sig friska nu bara.. så jag inte blir sittandes ensam här hemma med all mat och bara tv:n som sällskap. :  )




Oförskämt skön låt.. 


Kings & Queens (Album Version) - 30 Seconds To Mars
http://www.youtube.com/watch?v=XmKPxH4WpL4&feature=related



Nu ska jag nog snart borsta tänderna för imorn blir det mycket att göra innan kvällen kommer. Handla på ICA.. skruva ihop vägghyllan och få upp den rakt på väggen.. städa.. damma.. dammsuga.. laga mat.. krossa is.. putsa glas.. tända marshaller och ställa ut utanför porten.. ladda stereon med bra musik och sen invänta folket och förhoppningsvis få en trevlig kväll i goda vänners lag.  : )

Hoppas ni får en fin helg med det ni hittar på. Kram på er // Christine ♥ ♥ ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0