Sömnlös natt

Söndag..

Var det fullmåne inatt eller vad var det som hände?

Inatt slog jag nog alla rekord på hur illa man egentligen kan sova. Jag vred av och an.. tryckte på och av tv:n som sällskap i min rastlöshet.. klev upp ur sängen och lade mig igen.. lade mig på vänster sida och sen på den högra.. ena benet utanför täcket så temperaturen i kroppen sjönk och sen in under täcket till värmen igen.. av och an.. an och av.. snurrade runt mellan lakanen.. ett snurrande utan slut.

Tror jag slötittade med ett öga från sängen fram till klockan hade hunnit passera 04.. varför kan man undra?? Jag var så galet trött i huvudet och grusig i ögonen att jag till slut bestämde mig för att nu får det baske mig vara nog.. nu måste jag bara somna för nu orkar jag verkligen inte mer.  : )

Var rätt tom i bollen när jag efter 4-5 timmar vaknade. Varför kunde jag inte få sova lite längre när jag ändå bara sovit en kort stund under natten? Nope tänkte väl kroppen.. upp och hoppa.. inge bra att ställa om tidsrytmen när jag snart ska upp och jobba igen. Min kropp och jag är inte alltid överens när det bland annat gäller att lägga sig och när "vi" sovit klart.  : )



Martin Stenmarck - Andas

http://www.youtube.com/watch?v=5B9Huy7coWo&feature=related


Ny platta har nu släppts med Martin.. Septemberland.. och jag är en av de som uppskattar hans röst och texter. Sen att han ser ut som han gör tror jag inte är negativt för hans liv som artist och musiker.  : )

Martin Stenmarck - 1000 nålar

http://www.youtube.com/watch?v=dQZG1rzZ4Kk


Tyvärr finns det inte så många länkar på YouTube att lyssna på men dessto mer finns att finna på Spotify.

Nu ska jag ner till tvättis och se till att mina kläder blir rena och fina inför den arbetsvecka som nu kommer. Hoppas ni haft en fin helg med det ni hittat på.

Kram på er  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0