Tissel tasseldag

Tisdag..

♥♥♥ STORT Grattis mamma och lilla T på era födelsedagar idag. ♥♥♥


Upp och ner.. ner och upp.. tuppen gal i björkens topp.

Idag var det arbetsplikt för mig mellan 10 och 19. En man som tidigare sålt glasögon till mig då jag jobbade på Söder Optik kom in på jobbet idag. Han är en gammal kund till T som tidigare jobbade på Skivcentrum här hemma. Kul att se mannen här av alla ställen.. och att vi mötts igen fast i ett helt annat sammanhang än tidigare.

Dagen idag gick rätt fort.. iaf om jag jämför med igår då jag trodde klockan var 16 när den i själva verket bara hunnit bli 10.  : )

På sena eftermiddan kändes det till och med helt ok mot hur vinglig jag tidigare känt mig. Känner mig i och för sig fortfarande lite orolig för om detta blir bra eller inte. Men efter lite bollprat med mina tre föräldrar så blir det nog bäst att köra på. Och skulle detta senare spåra ur får jag väl söka mig en annan plats att gå till. Oftast löser sig ju saker och ting förr eller senare.. jag hoppas på det första alternativet.  :  )





"Jag vakna imorse.. sen var den dagen förstörd."

Den rolige snickaren som hjälper gayinredarna på tv.. Simon and Thomas.. sa just detta i en reklamsnutt jag såg nu på kvällen. Klockrent.. kunde inte sagt det bättre själv.  :  )

Ser just nu med ett öga på The Mentalist på 3:an.. och tänker samtidigt lite extra ikväll på min mor som fyller 63 år idag och även lilla T som fyller 12. Tänk om man kunde uppvaktat dom båda på ett och samma kalas.. det hade varigt riktigt majsigt.  :  )

Apropå lilla T.. så kommer ju hon upp till mig om exakt en vecka. Ja.. hon kommer upp till Stockholm redan nu på måndag.. men kommer hem till mig först på tisdan eller onsdan. T ska passa på att träffa sina morföräldrar som bor här uppe de med.. lika bra när hon ändå är i stan.  :  )  

Jag jobbar till 15:30 nästa vecka och har även tagit ledigt på torsdan och fredan.. så då hinner vi göra massa kul saker tillsammans. Jag har tänkt ut flera grejer som vi kan göra.. så vi lär få fullt upp av fikastunder och annat skoj innan hon tar tåget ner igen på lördan.

Nu ska jag göra mig en kopp te eller kaffe. Börjar bli lite trött i ögonen så kaffe är kanske dumt då. Imorn ska jag ringa en nära och god vän till min biopappa och fråga om jag kan svänga förbi med bilen en dag när han har tid att titta på den. Spolarvätskeutspruten har lagt av och med höstvädret som nu är här vill jag inte vara utan dom. Sen behöver snart vinterdäcken läggas på också om jag ska kunna ta mig ut till R-ön och hälsa på la familia som bor där.

Hoppas ni haft en fin dag och får en lika god natt. Kram på er. // Christine

Kommentarer
Postat av: jag har nog lite olika namn tror jag.. fisen, merta T och så får vi inte glömma lilla T C;

vad snäll du är som skriver om ens födelsedag och besöket.. ;) det ska bli jätteroligt att komma å hälsa på.. (: och jag har pratat med m&m om att det blir vid tis-ons som jag kommer till dej.. (: kramkram!(:<3

2009-10-21 @ 21:37:24
Postat av: Christine

Hej Fisen.. Merta.. T och lilla T.. kärt barn har många namn brukar dom ju säga. : )



Var du hos M&M så länge ni vill ses.. sen är det bara att vi packar över dig och väskan hit till mig.



Du får jättegärna vara med på fiket har de sagt och sen ska vi ha görskoj på torsdag och fredag. Så sov ordentligt innan du kommer.. sen är det full rulle si du. : ) Kram och kraaaaam ♥♥♥

2009-10-21 @ 22:24:31
Postat av: fisen :)

jag har ett inte lika roligt medelande, ville bara att du skulle veta.. ;)



2009-10-10

Vi har tyvärr varit tvungna att säga farväl till Fastino. Han somnade in onsdag 7 oktober pga förändringar i halskotpelaren som gjorde att ryggmärgen kom i kläm. Fastino blev 13 år och var mycket uppskattad på alla nivåer, han var pigg, snäll, mjuk att rida och i största allmänhet gullig att hålla på med. Vi kommer alla att sakna honom och tackar för de fina år han hade på ridskolan!

2009-10-22 @ 15:43:32
Postat av: Christine

Ååååå fina Fastino. : (

Han och Miranda är de klart bästa hästar att skumpa runt på.

Vackra att se på.. underbara att rida och lika snälla som tomten.

Hoppas han nu frisk springer runt där uppe på De Gröna Ängarna.



Nu är det inte många dar kvar tills vi ses. : )

2009-10-22 @ 19:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0