Kameror och This Is It

Fredag..

Idag var jag och T och kikade på kameror på Media Markt. Där fanns det massor att välja på och det blev genast svårt att veta vilket märke.. vilken modell.. vad tusan ska man tänka på och vad är mindre viktigt vid ett köp av en systemkamera? Jag vet inte.. ingen aning alls.  :  )

De jag fastnade för efter att ha känt och klämt på massor av minnesmaskiner.. noga granskat deras utseenden.. kontrollerat dess tyngd i handen och givetvis deras prislappar förstås.. så blev mina favoriter en SONY a500 för 8 490 kr och en PENTAX K2000 för 3 990 kr.

Den första har fler pixlar och är mer tekniskt utvecklad än den andra då den kostar det dubbla. Bland annat har SONY en vridbar display om man vill fota ur höga respektive låga vinklar. Typ konserter över folks huvuden eller små vackra ting i markhöjd.. kan vara käckt att ha i.o.f.s. Och den andra då som har färre pixlar och inte den vridbara displayen.. men annars var de rätt lika i både utseende och känslan att ha den i handen.

Känns svårt att välja mellan dom.. då man får två PENTAX för priset av en SONY.  : )




http://www.pricerunner.se/pi/29-1263706/Digitalkameror/Sony-DSLR-A500L-Black-18-55mm-Lens-Kit-produktinformation

Eller en..




http://www.pricerunner.se/pi/29-1226081/Digitalkameror/Pentax-K2000-Black-18-55mm-Lens-Kit-produktinformation

Viktigt att ta reda på är hur många bilder det ryms i båda.. med extra minneskort förstås. Utan att köpa detta kort kan man nämligen inte använda kameran. Hur konstigt är inte det? Menar att först köper man en kamera..komplett med kamerahus och objektiv. Ja sen måste man köpa till ett extra minneskort för att den utav huvudtaget skall kunna användas. Helknäppt. Som att köpa ny bil.. men den säljs utan ratt och hjul. Det måste du betala extra för. Helgalet som sagt.  : )

Sen var T och jag på bio och såg Michael Jacksons - This Is It. Tycker man om hans musik så kommer man deffinitivt tycka om filmen. Detta är en dokumentär som spelades in i förberedelserna inför hans sista turne han planerade att göra. Jag mådde riktigt gott där jag satt i mörkret och stampade takten med fötterna och kände att benen dansade med i det jag fick se på filmduken.

Mycket mysig film som gav en ett och annat att tänka på. Så gå och se.. om du inget bättre har att göra en helg.. eller kväll. : )





Nu ska vi laga lite att äta innan det är dags att blanda dipp till chipsen som vi ska smaska på till kvällens IDOL-avsnitt. Julmusten ligger på kylning. Hoppas ni haft en fin dag och får en toppentrevlig helg med det ni hittar på.

Kram på er så hörs vi snart igen. Förmodligen redan imorn.  : )

// Christine

Kommentarer
Postat av: Elvira

Tack för supercool och snygg present:D Superglad blev jag! Tack tack tack tack<3<3

2009-10-31 @ 18:17:15
Postat av: Christine

Vassegooo..

En till samlingen.. snubblande fynd. : )

2009-10-31 @ 19:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0