Klappat och klart

Onsdag..

Idag var jag till min vän K och lille A idag igen. Vi var ut och gick i den starka solen.. svala luften.. men det var rätt skönt ändå. Bara man klär på sig och rör på sig är det ju ingen fara. För kallare lär det bli så ingen idé att börja gnälla för hur det är nu.  : )

Jag vaknade idag och kände mig lite förvirrad över hur situationen nu ser ut. Både glad för jobbet men också trist det med att inte få ha hela veckan fri att umgås med lilla T om några veckor. Sen behövde jag diskutera lönen och visste inte hur de skulle ta det. Så jag var rätt orolig i kroppen och visste varken ut eller in. : (

Jag bestämde mig för att ringa upp en av männen på förmiddan idag och berätta vad jag kände för lönen de först föreslagit. Han skulle prata med de andra som också är med och bestämmer och sedan återkomma till mig. Han ringde tillbaka efter ett par timmar och berättade vad de hade kommit fram till. Jag hörde mig för om antal arbetstimmar/vecka.. övertidsarbete och ersättning för det.. semesterersättning osv.. och efter vad han svarade så bestämde jag mig för att tacka JA till tjänsten.

Löneanbudet jag fick idag gäller de första två-tre månaderna innan man vet hur allt kommer gå. Sen kommer jag kunna omförhandla igen runt Nyår då vi vet mer hur mycket vi omsätter per månad.



Hoobastank - The Reason

http://www.youtube.com/watch?v=3Q30-2QpZVc&feature=channel


Imorgon förmiddag blir det Baristakurs på Söder och sedan Planeringsmöte där vi ska bestämma hur allt ska vara och se ut. Jag kommer vara med och utforma Menyn.. rutiner.. inköp.. vad som ska finnas och hur saker ska fungera. Jag kommer inte ha någon ansvarigbefattning på detta ställe.. vilket jag bara tycker är skönt. Jag känner mig inte redo att hålla i trådar och styra och ställa igen. Just nu vill jag bara vara anställd.. göra mina sysslor och när arbetsdagen är slut är den det också. : )

Nu ska jag ner i tvättkällaren för att hämta upp det som snurrat runt i maskinerna. Efter det blir det middag och sen slapp i soffan. Imorn blir det kanske en lång dag med mycket tänk och beslut.. därför kommer jag behöva all sömn och vila jag kan få.  : )

Jag kan inte riktigt fatta att de valde mig bland alla 167 sökande. Visst är jag bra.. men så bra är ändå överraskande trevligt att få höra.  : )

Hoppas ni får en trevlig kväll och en fin dag imorn. // Kram Christine



Kommentarer
Postat av: Staffan

Härligt att du har fått ett jobb som verkar kul! :-)

2009-10-07 @ 19:02:13
Postat av: Christine

Ja.. jag hoppas det blir lika kul som det känns nu. Det är ju ett bra koncept sen är det upp till kunderna att hjälpa till. : )

2009-10-07 @ 20:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0