En dag kvar till långhelg

Tisdag..

Idag var det full rulle inne på fiket. Ständigt nya skavsår bland de anställda om saker som inte riktigt klaffar som det ska.. vilket är synd för jag vill bra att allt ska flyta och rulla på utan irriterande gupp på vägen.

Jag känner efter två tidiga pass denna vecka att det är behagligare att jobba det senare passet. MEN.. då slutar jag ju först 19 på kvällarna vilket ställer till det för privatlivet. Menar om jag skulle sluta så alltid. Fördelen med det tidigare passet är ju att jag får väldigt mycket tid att göra vad jag vill efter jag slutat för dagen. MEN.. det är fasligt tidigt att kliva upp 05:30 fem dar på rad.. Puha.  :  )





Imorn kommer lilla T hem till mig och ska vara här fram tills hon reser hem igen på lördag. Hoppas inte dagarna nu bara rusar förbi så vi också hinner ses när vi väl har chansen till det. Antingen så dyker hon upp på jobbet imorn om hon kommer tidigt.. eller så ses vi när jag jobbat klart. Hur som... ska vi i alla fall gå dit och fika en dag så hon får se vad det är för ett ställe jag jobbar på numera.  : )




Det är ju Halloween nu till helgen och då ska det bli lite sånt tema på jobbet. Vet ännu inte i hur stor utsträckning inredning och personal kommer påverkas av detta.. men ena chefan sa idag att det blir mycket smink.. spindelnät och läbbiga åttafotade djur hängande här och där. Tur jag inte jobbar då.. för jag passar nog inte i vit ansiktsfärg.  : )

Jag har fått recept överskickat på S smarrigt goda och beroendeframkallande Morotssoppa han lagade vid ett par tillfällen. Det är en av de godaste soppor jag ätit någonsin och den är mycket mer smakrik än vad man kanske kan tro.

Kramar till er alla.. både nära och kära.  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0