Första veckan avklarad

Fredag och Lördag..

Sista arbetsdagen för denna vecka gick rätt fort ändå.. iaf på slutet. Kundantalet ökar något från dag till dag och våra varma mackor äts av fler och fler.  : )

Det börjar mer och mer kännas inbott där och som om jag varit där ett år eller så. Fortfarande behös det fler saker än de som nu finns på plats.. men det kommer. Man får ju ta en sak i taget annars krachar ekonomin totalt.

Efter jag stängt fiket gick jag hem.. gjorde mig lite att äta och till efterrätt blev det en varm kopp Nyponsoppa.. så gott och värmande om man känner sig lite kulen på kvällskvisten.

Somnade på soffan innan kvällens IDOL var avgjord.. som vanligt m.a.o. Jag kan inte koppla av i horisontellt läge på soffan eller bakom ratten på en landsväg utan slut.. för då lägger skallen av och jag blir ohjälpligt pömsig i ögonen.

Att somna i soffan har tack och lov inte samma konsekvenser som om jag skulle somna vid ratten. Zzzzzz och vaknade framåt två på natten.. på soffan.. gick ut till badrummet.. borstade tänderna och masade mig sedan till sängen där jag förmodligen somnade på en gång.. kommer inte ihåg något annat.  : )
 




På lördan vaknade jag rätt tidigt.. om nu åtta på en lördag är tidigt. En lång och lagom seg frkost framför datorn och tv:n. Började därefter plocka fint här hemma då storsyrran med döttrar ska komma förbi och fika.

Vad jag hittar på efter de åkt hem till sig är ännu inte bestämt. Antingen så åker jag hem till S och co.. eller så går jag iväg till ICA och köper chips och dipp och parkerar ändalykten på soffan och ser vad Svensk Television har att erbjuda denna afton.. eller så ringer jag någon annan vän och ser vad denne ska hitta på. Ja det löser sig på något sätt.. för det brukar det göra.  : )





Imorn ska jag åka ut till R-ön och gratta mamma som fyllt år i veckan. Träffa alla systrar och deras barn. Om jag hinner ska jag ta svängen förbi Siggesta Gård ute på Värmdö på vägen ut.. där storsyrran ska sälja prylar på deras stora Loppis de håller där imorn. Jag ska inte köpa något själv men jag kan alltid se vad som finns där och passa på att klappa hästarna som finns i stallet bredvid.

Jag blev lite ojjig imorse då det blivit fel på lilla Ts tågbiljetter i nästa vecka. det hade blivit en omvänd rutt så T skulle missa tåget både upp och ner. men det löste sig så lillfisen kommer upp här om några dagar. Ska bli så himla kul att ha henne här. Guuuuu va skoj vi ska ha.  : )



Hoppas ni får en trevlig fortsättning på helgen. Kram på er alla. // Christine

Kommentarer
Postat av: Merta ;)

Du ser lite småarg ut på mellersta bilden men jättegullig på den sista! Det är bara att inse;du är en trädkramare och naturälskare. ;D<3 JAG LÄÄNGTAAR!! ;)

2009-10-25 @ 15:48:30
Postat av: merta iigeeen

ojojoj! jag glömde ju kommentera FÖRSTA bilden! :P

du är ju en FOTOGRAF oxxå! ;D puuuss & kraaam! (L)

Du är så söööt!

2009-10-25 @ 15:52:29
Postat av: Christine

Ha ha.. Inte var jag arg på den mellersta bilden utan solen stack mig i ögonen.. därav detta "arga" kisandet.. : )

Bilden togs av S när vi hälsade på hos C.. B och hästen chivaz på Gotland i somras.

Nu är det inte lång tid kvar tills vi ses. : )

Kram och puss

2009-10-25 @ 22:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0