Libanesiskt med la Familia

Onsdag..


Hej Roland.. waaasss up.. :  )

Idag åkte jag till IKEA för att köpa det mesta vi kan behöva till fiket. Jag brukar i vanliga fall gilla att åka dit men nu har det blivit några gånger för mycket på kort tid för att även jag ska tappa sugen. En vanlig onsdag.. det är förmiddag.. mitt i månaden.. och det är nästan knökfullt med folk. Var kommer alla ifrån..?

Men då jag har turen att tillhöra den skaran folk som båda kan tänka och tycka så förstår ju jag att detta är folk som är lediga från sina jobb.. sjukskrivna.. arbetslösa.. mammalediga.. pappalediga.. pensionärer och skolkare. M.a.o alla typer av folk som har tillfället att åka till IKEA mitt på dan en helt vanlig onsdag. Men måste de välja att åka dit just idag.?  :  )

Efter vi handlat klart tog vi en snabbis till Bolagret där vi hittade en Pedalhink till kundtoaletten.. skitsnygg då den såg ut att vara gjord av trä. Sen blev det några förkläden och en superretro rostfri skål som apelsinerna kommer ligga delikat iögonfallande i.

Efter det körde vi så försiktigt som det bara gick tillbaka mot Sumpan då vi hade bilen full av keramik och glas. I kurvorna började L som var med att skratta då det i varje sväng kom ljud från mig som fick henne att göra just detta. Ooooiiiiiiii... jag var så orolig att svängen skulle få lasten att gå sönder.. ooooiiiiiiiiii.  : )

Väl framme lassade vi in allt på fiket.. skruvade ihop en avlastningsbänk och sen var det dags för mig att dra vidare.

Jag körde förbi sladdisminstingen C som var hemma hos sin mormor. Efter att hon hoppat in i Bettan körde vi vidare in till stan för att hämta upp lillsyrran vid hennes jobb. Även hon fick plats i min lilla bil och sedan gasade vi.. till lillsyrrans förskräckelse.. vidare över till Södermalm och Folkungagatan. Vi skulle möta upp styvpappsen på restaurang Sahara för att ånjuta det Libanesiska de tillagar där.



http://www.sahara.se/


Vi satt och åt .. och åt.. och åt.. jag såg inget slut på rätterna som serverades i sina små keramikskålar. Då jag varit dit och ätit tidigare visste jag hur mätt man blir på 16 olika små mezerätter och valde därför Meny 1 som den heter. Den innehåller både kalla och varma smårätter. De andra var tuffa och valde Meny 2 som innehåller även grillade rätter. Jag var proppmätt efter det jag blivit serverad.. de andra hade ätit samma mängd och vi satt alla och klappade våra magar som höll på att spränga sönder byxorna. Jag kunde bara med ett leende informera dom om att Snart kommer det in grillat till er.. och efter det får ni också efterrätt.  : )

En himla trevlig kväll med vilda diskusioner om ditten och datten. Visst kostar det mer än om man skulle ätit Happy Meal på McD.. men det går inte att jämföra heller. Så gå dit och njut en kväll.. och räkna med 2-3 timmar som lätt äts bort när man sitter där och mumsar.  : )

Hoppas ni haft en fin vecka så här långt. Kram på er så hörs vi snart igen. 
// Christine



Kommentarer
Postat av: sladdisen

Jätte mysig kväll på Sahara, måste bli snart igen :)



bränn bränn bränn! ;)



kramar <3

2009-10-23 @ 22:20:46
Postat av: Christine

Tja sladdis.. : )



Ja det vore hemskans trevligt om vi kan ses snart igen. Annars blir det väl först i sommar på ön. : /



Ha ha.. ja de små trollen.. de är inte särskilt vackra att se på men väldigt underhållande. : )



Hälsa mamma // Kram Chrissan

2009-10-24 @ 09:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0