Nu råder vintertid i klockan

Söndag..

Jahapp.. undra hur många som igår missade att det från och med idag råder vintertid i klockan och kalendern. Jag gjorde det i alla fall.. men då det är söndag så gör det ju varken till eller ifrån. Jag hade ändå satt klockan tidigt för att göra det jag ska innan jag ska bege mig ut mot Värmdö och därefter R-ön.

Snart kommer en supeduper bra artist till mitt jobb för att signera sin senaste platta. Hoppas hon hinner sjunga en av visorna också.. för de är ruggigt bra. Hon heter Melissa Horn och ser ut så här:





På Spotify eller YouTube kan man höra hennes sånger som går rakt in i hjärtat. Länk till en av sångerna.. Jag kan inte skilja på.. från den senaste plattan Säg ingenting till mig finns här: http://www.youtube.com/watch?v=RG9Dqaq4vio

Hade vi inte haft plattan på jobbet.. skulle jag förmodligen aldrig upptäckt henne. T.. mannen som jobbar på skivdelen på jobbet.. han är fenomenal på att ha artister i sina hyllor som berör och underhåller. Visst finns också Top 10 Listan med alla Radiopop-artister. Men går man in till T och ber honom plocka fram en skiva i en viss genre.. så blir man alltid överaskad av hans känsla och kunnande. Han är det klart största och viktigaste kugghjulet på jobbet. Utan honom blir det bara ett platt fik utan hjärta som det redan finns så många av.  : )

Ska så småningom göra mig fin inför kalaset för mamma vi ska ha senare i eftermiddag. Då får jag busa med tvillingarna igen och höra vad storsyrrans döttrar tänker och tycker. Himla fin familj man har egentligen.  : )

Min sökan efter att få en alldeles egen familj (menar då främst att ha en rejäl och bra man i mitt liv) har gjort mig blind inför det som redan finns. Att ha två coola pappor.. en mamma som lagar god mat och bakar gott så man tappar andan av Woow-känsla.. två eller egentligen 4 systrar och en bonusbror. Nu räknade jag in min styvpappas sladdis på Gotland.. min biopappas sambos dotter och son från tidigare liv.. ja med alla syskon.. halvsyskon.. bonussyskon.. och allas respektive.. föräldrar och barn.. blir det ju hur mycket folk som helst.  : )





Nä.. nu ska jag gå in i köket och göra mig en kopp kaffe.. eller fiskaffe (Nescafe Cappuccino) som jag kallar det. Jag har ännu inte fått upp Espressomaskinen från mitt förråd i källaren. Slö.. ja det kan jag inte förneka. Men det är så hiskeligt många saker där så jag ids inte ta tag i Det-stora-röjjet utan spar det till en dag då regnet öser utanför och bilen är på verkstad.  : )

Om ett par dar.. eller kanske tre.. kommer lilla T hem till mig. Ooooiiiiii vad jag har sett fram mot detta. Då jag går i kamera-köpar-tankar vet jag inte om jag ska börja kolla redan imorn på vad de stora Elbutikerna har att erbjuda. För det vore hemskans roligt att ha en redan när T är här.. så vi kan plåta varandra när vi flänger runt på vårt lilla höstäventyr.

Ja.. hittar jag en jag verkligen vill ha då slår jag till förstås.. annars får det bli när det blir.  : )

Hoppas ni sovit gott och får en trevlig avslutning på denna vecka numero 43. Glöm inte skifta däck på bilarna för snart kommer kylan och isiga vägar. Håll båda händerna på ratten.. klockan två.. och klockan tio.  : )

Kram och på återhörande  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0