Nytt bord och Surrogates

Fredag..

Idag bestämde jag mig för att slå till på det billigaste av de tre IKEA-bord jag visade igår. Det duger gott åt mig tills vidare. När jag sen hittar ett jag verkligen verkligen vill ha.. oavsett om det kommer svida en aning i plånkan.. så får väl det göra det då i sånt fall.  : )

Efter att jag skruvat ihop bordet som var helt äkta fejk á la spånskivsskrutt.. skickade jag iväg ett sms med frågan om att gå på bio ikväll. Jag fick napp och Surrogates med Bruce Willis fick det bli. Jag är ju väldans svag för den karln. Har nog sett alla actionfilmer han har varit med i sedan jag upptäckte honom på 80-talet någon gång. Så det har blivit några stycken m.a.o. :  )

Betyg på filmen: 2+ av 5 möjliga. Den gav inget speciellt förutom en och annan actionsmäll men annars var det mest myror i benen.. eller restless legs som den Amerikanske varianten heter. Gillar man Bruce så visst kan man gå och se honom på duken men annars kan man lika gärna spela BingoLotto hemma i soffan.  : )





Apropå hemma.. snart är jag klar helt och hållet men jag blir inte riktigt klok över den stil som nu råder. Jag har ju den ybermoderna mörka soffan.. svagt sandbeiga tapeten.. vitlaserade gammaldagsa höga skåpet.. två antika prydnadsstolar bredvid.. två vita Rislampor en i taket och en på golvet.. gammalt 50-tals vitmålat minibord under min 25 tum lilla tjocktv.. och nu det mörkbruna/svarta bordet med hyllplan under. Detta var vardagsrummet. Vita gardiner till får jag inte glömma.

Sen är det köket.. mormors gamla köksbord och stolar från kanske 30-talet i en nötfärgad fanér.. omklädda dynor som nu går i matt svart med tunn beige rand i.. den ybermoderna svarta fondtapeten på två av väggarna.. de andra väggarna är vita.. skåpluckorna är i en svag och rätt fin ljus blå nyans.. vita vitvaror (passande namn) och vita gardiner. Nu ligger det en vit duk på matbordet med svart snirkelmönster på.

Hallen är målad i en svagt svagt gråblå ton.. jag ska skruva upp ett vitt nyckelskåp från Nordik (likadant som nu sitter uppe i hallen nere i Göteborg) med en silverfärgad nyckel på luckan och så en vit kroklist med kromade krokar för jackor och väskor.

Vad blir det av detta kan man undra. Visst känns det hemtrevligt.. varmt även om färgerna går i vitt.. svart.. beige och svagt blå. Men det är varken modernt eller gammaldags rakt av utan nu är det blandat gammalt och nytt.. och jag vet inte vad jag tycker om det.

Just nu verkar det mesta fungera i min värld då jag stängt av på något märkligt sätt. Jag blir inte längre arg.. ledsen.. irriterad.. orolig.. utan är liksom avtrubbad.. bara glad.. eller helt neutral. Märkligt som sagt.. då jag annars brukar ha en jäkla massa känslor oavsett humör.  : ) 

Nu ska jag bara borsta tänderna och sedan hoppa i säng. Imorgon ska jag möta upp storsyrran ute i Täby. Jag ska följa med henne på Stick-kurs och se vad jag kan lära mig där. Mellan 12-16 håller det på så någonting borde jag hinna snappa upp under de timmarna. : )

Jag berättar imorn hur det. Sov gott och hoppas ni får en fin helg med det ni hittar på. Mitt nya bord doftar överaskande mycket brädgård för att vara fejk. Men gott doftar det i.a.f och mina näsborrar vibrerar av lycka.  : )

Kram och på återhörande // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0