Sköna söndag

Söndag..

Idag hade jag en lång och go morgon innan jag bokade tid med min vän S för när vi skulle ses och var. Jag åkte hem till henne.. hennes R och deras söta hund Ada. Svängde förbi ett Bake-off-ställe på vägen och köpte med mig några Toscabullar och ett paket Singoallakex.

Vi gick ut i skogen med hunden och sen hem till espressomaskinen som väntade på oss där. Tre koppar gjordes snabbt och sen mumsade vi i oss av fikabrödet. Jag tycker verkligen om att fika. Det går inte en dag utan att jag antingen gör det i trevligt sällskap.. eller längtar tills nästa gång jag får göra det.  : )

Efter kaffet tog vi oss bort till Nacka Forum där S skulle leta efter nya jeans. Svårt det där att hitta ett par som passar ens kropp.. för vi ser ju alla olika ut så det vore konstigt om alla jeans satt som en smäck på var bak. Men till slut hittade hon ett par som satt som handsken på handen.




Regina Spektor -  http://www.youtube.com/watch?v=rov3pV9PsRI


Nu.. i skrivandet stund.. snurrar två maskiner tvätt i källaren och medan de blir rena och väldoftande ska jag göra mig något att äta. Imorn är det dags för jobbintervjun som jag verkligen hoppas ska falla så rätt som det bara är möjligt. Bra företagsidé.. bra arbetsgivare.. bra arbetsuppgifter.. bra arbetstider och självklart bra lön. Stämmer allt detta kommer jag tacka ja om jag får frågan.. dumt vore det väl annars.  : )

Så.. nu hinner jag inte sitta här längre utan ska gå in till köket och se vad kylskåpet kan erbjuda mig denna afton. Jag ser fram mot att lilla T snart kommer upp till stan. Om jag nu får jobb innan dess håller jag tummarna för att jag kommer hinna se henne ändå så mycket som möjligt. Jag har massor av idéer i huvudet som jag hoppas vi hinner göra. Tjej-mys-i-stan... jag blir själaglad av att tänka på det.  : )

Hoppas ni haft en fin helg och får en trevlig fortsättning på kvällen. // Kram Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0