Vaknade tidigt idag - sen skrevs avtalet på

Onsdag..

Idag vaknade jag onödigt för tidigt efter att ha vänt och vridit på mig under de nattsvarta timmarna som nu passerat.

Jag vaknade med en mage som kändes orolig. Jag kan absolut inte bestämma mig för om jag ska våga satsa på detta.. eller säga idag att detta inte är någonting för mig.

Mitt dilemma är att om jag väljer att chansa och köra på.. och sen upptäcker framöver att det inte blev bättre än hur det känns idag.. då hamnar jag i en ekonomisk jobbig sits jag absolut inte vill hamna i. Väljer jag istället att tacka för mig och söka efter annat ställe att gå till om dagarna.. ja då har jag en ekonomisk trygghet tills dess att jag hittar ett nytt.. men ingenstans att gå till i nuläget.





Jag fick rådet att skaffa mig en anställning och på så vis lättare kunna få ett annat jobb.. för att jag då redan har ett jobb. Visst finns det säkert endel arbetsgivare som lägger det till sitt avgörande om de vill anställa en person eller inte.. menar p.g.a den nuvarande anställningen. MEN.. de jobb jag haft hittills i mitt liv har jag fått allihop även om jag inte hade en anställning vid tillfället jag ansökte om tjänsten.

Så hur ska man då tolka "vikten i att ha en anställning när man söker jobb"..? Det stämmer inte alltid uppenbarligen. :  )

Nu ska jag göra mig frukost och sedan göra mig proper inför mina sysslor idag. Hoppas ni får en trevlig onsdag så hörs vi snart igen.

* * *

21:19

Nu sitter jag hemma i soffan efter en dag på mitt Nya Jobbprojekt. När jag gick till jobbet tidigare idag var jag mer eller mindre bestämd på att avsäga mig anställningen. Men när jag väl kom dit.. dagen hade rullat på i några timmar.. och det var dags att prata med bossarna.. hört deras svar på det jag frågat.. kom jag efter en stunds tänkande fram till att det blir bäst om jag skriva under anställningsavtalet ändå. ÄNTLIGEN...!!!

Fy tusan vad jag velat fram och åter. Jag har kännt mig konstant stressad av att inte ha den blekaste om vilket som blir bäst. Nu med pappret i handen och det jag fick höra under vårt korta samtal.. gjorde att jag ansåg detta vara mer vinst än risk för förlust. Mer info kan ni få när vi ses eller hörs nästa gång.  : ) 

Så idag kan jag då anse mig vara anställd och ska imorn innan jag går till jobbet kontakta ABF och A-kassan och meddela detta nya läge för dom. Känns ganska skönt att ha någonstans att gå till igen. Nu hoppas jag vi fyller kalendariet på eSTRAD med massor av skoj saker.. som artistbesök.. teater och diverse utställningar på Galleriväggen.  : )

// Kram Christine


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0