5 kronors frukost på IKEA

Måndag..

Idag vaknade jag strax innan en elektriker skulle komma för att byta ut den trasiga takarmaturen i köket. Det blev lite mer jobb än han räknat med då den gamla lampan var med annat fäste.. så han fick joxa lite så den nya passade och täckte den omålade fläck i taket där den gamla lampan tidigare suttit. Men det blev bra till slut och nu sitter en mindre nättare lamphållare med lågenergi-mini-lysrör i taket.

När jag skulle göra mitt kaffe fick jag ett sms av K.. min gamla goda vän. Hon undrade om jag ville möta upp henne och lille A på IKEA i Barkarby.. vilket passade bra då jag ändå skulle dit idag. Vi gick runt där i varuhuset och pratade om ditten och datten och suktades att köpa både det ena och det andra. Nu höll jag mig i skinnet och packade endast ner två kastruller.. en draperiskena att ha bredvid sängen.. ett packet med 2-pack skärbrädor.. ett nytt påslakanset med superREApris och ett duschdraperi till badrummet. Så bara bra saker m.a.o.  :  )

Efter vi sagt hej då åkte jag hem till mig och plockade upp sakerna. Sen bestämde jag träff med A-M för att gå utmed vattnet in till stan.. S:t Eriksplan. Där köpte vi med oss varsin latte med muffin till.. gick tillbaka hemåt och satte oss på en bänk i solen nedanför Karl Bergs slott. Ankorna kom ända fram till våra fötter och hoppades få sig en smakbit av vårt bröd. Fiskarna.. troligvis mörtar.. låg alldels under den uppvärmda vattenytan där vattnet var som grundast.

Hem och åt pizzahalvan som var över från igår. Efter det målade jag på det första lagret av den vita färg jag ska lägga på mitt tv-bänk fynd. Nu i skrivandets stund är det tillräckligt torrt så jag ska lägga på det andra lagret och hoppas det räcker så. Annars blir det ett tredje lager också.  :  )

Nu började ett program på tv:n.. nytt för mig.. om killar och extrema utseendefixeringar eller något liknande.. på 3:an. Kanske skulle kika på vad det kan erbjuda medan jag håller penseln i ena handen.. och den andra på fjärrkontrollen.  :  )

Hoppas ni fått en bra start på denna vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0