Härlig familjedag ute på ön

Fredag..

Idag ringde jag mamsen och kollade upp vad hon skulle göra med denna dag. Ingenting speciellt visade det sig.. jo det fanns ju en del saker att göra.. men ett besök av mig var så mycket roligare.. så sakerna lades på hyllan för någon dag.  :  )

Väl ute på ön svängde jag mot lillsyrran och hennes sambo och tvillingarna förstås. Mamma och jag skulle åka dit och ta hand om vilddjuren medan deras far och farfar fixade med hus och tomt. Vid tre kom syrran hem och avlastade oss från en för tidig död. Oj vad de springer omkring och babblar i ett. Man fattar hälften men de är ovanligt kloka för sin ringa ålder. Bästa killarna i stan.. söta.. glada och ena riktiga busfrön.

Idag lärde jag dom att pussas. Bara jag sa Puss Puss Puss och smackade med munnen.. härmade de mig och omfamnade sin bror och gav varandra en riktig långtradare till kyss. De är för härliga.  : ) Sen har M lärt sig att göra blåsfisken.. ni vet man blåser upp munnen mot en glasruta och trycker näsan på sned. Detta tycker han är jättekul och gör sin egen variant av den. Han pussar nämligen rutan så det riktigt skvätter om det.  :  )

Vi tre plus barnen promenerade hem till storsyrran efter att vi hämtat lillsyrrans häst i hagen. Hästen blev snabbt omhändertagen och omplåstrad i stallgången för de insektsbett hon dragit på sig. När hästen var tillbaka i hagen fortsatte vi då hem till storsyrran och hennes familj. Bara största tösen E var där men skulle just iväg med kompisar. Vi vände därför tillbaka mot lillsyrrans hus och sen körde mamma och jag hem till henne. Där blev jag bjuden på husesyn och middag.. Stekt kycklingfilé med taggsvampssås och potäter till.. mumsfillibabba. :  )





Efter middagen åkte vi tillbaka till storsyrran med familj.. sambon P.. döttrarna E och E och så sambons son J. Där bjöds vi på kaffe och vin. Mamma fick både och medan jag nöjde mig med en kopp kaffe då jag skulle köra hem senare på kvällen.

Kul att träffa storsyrrans flickor igen.. E och E. De har växt så det knakar och nu när jag är tillbaka i stan igen ska jag banne mig se till att åka ut dit varannan helg så jag kan ta igen lite tid med dom. Ska lära dom massor av bus och trix.. skaffa en hemlig klubb med dom som inte deras mor eller mormor vet något om. Är man medlem i den får man prata om vad man vill.. man får tycka vad man vill.. lära sig bygga trädkojor och palla frukt. Allt detta utan att någon annan får reda på det.  :  )

När klockan blivit närmare halv elva på kvällen körde jag hem mamsen till hennes hus och släpte av henne där. Därefter fortsatte jag mot färjeläget och inväntade båten som tog mig över till V-holm. Mörkret hade ju för länge sen lagt sig och det är verkligen något visst med att köra bil på sena kvällen.. om man är pigg i ögonen.. bra musik på bilstereon.. få bilar på vägarna.. och sedan gasen i botten.. Oiiiiiiiii.  :  )

När jag kom hem informerade jag pappsen och C om vad som hänt och sagts idag.. och det finns massor att berätta om. Mest var det om småpojkarnas bus och utveckling sen sist. Jag måste köpa en kamera så snart jag kan.. för varje gång jag träffar dom gör de något nytt jag skulle vilja föreviga i ett fotografi.

Nää.. nu är det dags att sussa. Hoppas ni haft en mysig fredag och får en finfin helg. Jag ska imorn in till frissan och få en "gratis"-klippning. Varför den inte kostar något är för att jag samlat på mig stämplar på ett kort man får varje gång man klipper sig hos min gamla frisör. Jag sparade kortet när jag flyttade från stan.. och tänker då imorn inkassera min Fria hårredusering.  :  )

Efter det ska jag hem till E jag känner från Optikersvängen. Vi ska äta mat ihop och senare åka in till stan och gå på klubb.. lyssna på Liveband som ska spela där. Hoppas det blir en trevlig kväll med bra musik och inte för många alkoholpåverkade gäster i lokalen.  :  )

// Sov så gott och kram.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0