Redan helg.. Fy vad tiden springer på

Fredag..

Idag vaknade jag vid 06:38 igen. Kan inte fatta varför jag ska upp då. Eller egentligen är det ju toppen att ha en sån effektiv väckarklocka i kroppen. Menar istället för att sova bort den guldkantade Morgonstunden.  : )

Efter att ha ställt in koppen med vatten i micron.. satt timerna på dryga två minuter.. plockat fram smör och leverpastej och ställt dom på bänken i köket.. tagit ut två skivor bröd ur dess påse.. satt mig i soffan med datorn i knät och tryckt igång den igen efter nattens vila.. tog jag tag i ansökningarna jag bara måste skicka iväg.

Jag trivs inte alls att gå hemma utan jobb. Jag som den renodlat vanemänniska jag är.. behöver ha mina rutiner och känna att jag gör nytta. Har jag inte detta i min vardag känner jag mig bara värdo.. totalt utan värde att få andas samma luft som alla andra som har en anställning.. oavsett de trivs med den eller inte. Menar att de har någonstans att gå.. gör sina sysslor.. får lönechecken varje månad och mår bra av detta.  :  )



En himla snygg matta från Nordik. P fotograferade detta..


Jag drack mitt nu svala fiskaffe och åt mina nu halvtorra smörgåsar medan jag skrev på mina ansökningar och skickade iväg dom åt olika håll. Idag har jag sökt tjänster som: Assistent med intresse för färg och fom.. Barista.. Säljare.. Cafepersonal.. och Säljare igen. Just nu har jag 13 ansökningar ute som jag ännu inte fått svar från. Jag har varesig fått ett -Kom på intervju hos oss eller -Vi vill inte ha dig, men tack för visat intresse. Så detta kan ju gå hur som helst m.a.o.  :  )

Solen skiner utanför mina fönster.. temperaturen har jag ännu ingen aning om då jag ju inte har hund längre och då inte får samma väderinfo som jag innan fått på den dagliga morgonpromenaden. Löven på träden börjar nu mer och mer färgas härligt gyllengula och roströda. Hösten har något visst med sig.. iaf dessa dagar då vi slipper regn och tråkväder.

Måste hem till styvfaren en dag snart för att hämta hem min cykel som står där. Både för att jag vill ha hit den och för att den är ihoplåst med en av deras. Kan bli svårt för dom att ge sig ut på en cyekltur om min sitter fast i sidan på deras. Skulle se både kul ut och nog inte funka praktiskt att hojja framåt så.  :  )

Hoppas ni stretande jobbande människor haft en bra arbetsvecka.. och får en finfin helg med det ni hittar på. Jag ska ju ut till Täby Loppisen imorn f.m och därefter fortsätta ut till V-holm och La familia som bor där ute. Hoppas äldsta syrrans döttrar är hemma något då.. för det vore skoj att se dom igen.

* * *

18:30

Mitt på dan gick jag ut i ett ärende. När jag var klar med det bestämde jag träff med A-M för att ta en promenad i solen efter att vi druckit varsin kopp kaffe på en mysig utesevering i Solna. Bort till Karl Bergs slott och sen tillbaka igen.

Lugn hemmakväll blir det då jag har varit uppe i varv så in i Norden hela dan. Stressade upp mig.. kanske helt i onödan.. men det kändes som jag druckit minst en hel liter Red Bull Energidryck. Hjärtat gick på högvarv men nu har det saktat av och jag ska se vad tv:n har att erbjuda mig denna afton.

Trevlig helg på er. // Kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0