Katastrofläge

Söndag..

Usch.. idag gillar inte jag alls att vara Jag.

Jag har iofs haft en fin dag med E som följt med mig runt mellan olika affärer som säljer tapet. Jag hittade en på Fridells men den var för dyr.. 449 kr rullen och jag behöver 7 st så det räcker till stora rummet. Visst.. som både E och jag sa.. hade man haft en inkomst och pengar på banken då hade jag tagit den ändå.. för den var så himla snygg och skulle passa fint i lägenheten med möblerna som kommer finnas där. Men så uttorkad som min börs just nu är.. så är det bara att glömma den här typen av väggdekor.  :  )

MEN.. det är inte på grund av dyra och fina tapeter jag känner mig totalt slut nu när jag sitter och knapprar vid datorn.. utan det beror på att idag hade jag tillgång till att komma in i mitt gamla hem och se hur den verkligen ser ut efter utlånet. Jag trodde inte mina ögon och det var faen inte kul att skriva upp sak efter sak som var trasig.. eller fattades. VAD FAN ÄR DET MED FOLK...!!!!!!!

Här lånar jag ut mitt hem för att provbo i Göteborg. Jag väljer en person som jag tror blir en trygg och bra affär. Jag tror gott om folk.. det har jag alltid gjort.. och kommer förmodligen fortsätta med det tills jag blir en gammal jävla bitter käring (av alla människors sätt och attityd) och trillar av pinn.

Jag har aldrig hängt ut någon människa med fullständigt namn eller bild och pratat osanning om denne. Detta kommer jag ALDRIG heller börja med för det är ingenting man gör mot någon annan. Men jag är så jäkla besviken och förbannad över hur man kan bete sig och tro i sin lilla värld att det man gjort inte kommer att uppdagas. Jag har ju för fan bott i lägenheten så visst fan ser jag det som inte är som det var när jag flyttade ur den för ett år sen.



Nu måste jag ta kontakt med fastighetsägaren och meddela dom om de skador som är på själva lägenhetens inventarier. Skit samma om en vas hade åkt i golvet.. skit samma om en gardin brunnit upp.. MEN att göra åverkan på lägenhetns fasta inventarier.. som jag som kontraktsinnehavare är skyldig att vara rädd om gentemot Fastighetsägaren.. det är under alla jäkla kritik som går att få..!!

Nu väntar massa jäkla telefonsamtal för att få alla sakerna lagade.. utbytta.. och jag gillar verkligen inte att behöva städa upp efter andra. Jag ansvarar för mina egna handlingar och sätt.. men att behöva börja om med min omstart.. som bara den är ett jävla gissel.. och sen det här upp på det.. det är mer än jag tycker är hanterbart just nu.

Nää.. aldrig mer att jag kommer låna ut saker till folk.. No fucking way. Ska de ha saker får de faen köpa eget eller låna av någon annan som inte bryr sig om sakerna går sönder eller inte.

Som tur var hann E och jag med att åka till Café Sjöstugan.. hennes första besök där.. och mumsa i oss varsin ägg och kaviarmacka.. vaniljbulle och Rättvisemärkt kaffe till. Detta gjorde att dagen inte blev helt mörk utan lite trevlig också.  :  )


// Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0