Näst intill spegelblank vattenyta

Lördag..

Idag vaknade jag strax efter tuppen.. och det är rätt onödigt kan jag tycka när det är helg och allt. Men uppenbarligen har inte jag den funktionen i kroppen att kunna ställa om och ligga kvar lite längre när man kan. : )

Idag ska jag efter att ha gjort mig klar åka ut till Täby Loppmarknad.. intill galoppbanan. Det är tydligen sista gången för i år sen får man vänta tills krokusarna kommer upp ur jorden igen. Jag är egentligen inte något större fan av begagnade saker då man inte vet var de stått innan. Men idag ska jag dit för att se om jag hittar ett ovalt 50-talsbord med hylla under och i lagom storlek för min soffa.





Kan bli svårt att hitta ett bord som inte är totalt slitet och fult. Då just möbler från det årtiondet är extremt poppis att ha hemma nu.. och då följer också prislapparna med och höjs en STOR aning. Men men.. jag åker dit och hoppas på det bästa. Om inte annat får jag behålla några hundringar i plånkan ett tag till.  : )

Efter jag varit dit ska jag fortätta ut till mysiga V-holm.. ta bilfärjan över till ön och hälsa på hos min mor.. min äldre syster samt yngre syster. Blir massa folk om alla är där.. 12 stycken och kanske ett par till upp på det.





Vädret ser lockande ut där jag sitter i soffan och ser ut över omgivningarna. Det är nästan spegelblankt på Bälstaån och löven i Lönnträden härintill håller den djupt roströda färgen på att ta över helt och hållet.

Jag ska nu koka upp vatten för mitt fiskaffe och äta ett par smörgåsar. Sen bär det av.. en kvart innan tio.. norrut och därefter lite längre bort än så. : )

Hoppas ni får en finfin helg med det ni hittar på. Njut av dagen.. helgen.. för i nästa vecka lovas det svalare temperaturer.

* * *

08:52
Glömde bort en sak. Jag gick förbi ett av jobben jag sökt igår och blev heltaggad på att få det. Ett snart nyöppnat ställe där konceptet handlar om just sånt jag är intresserad av och vill komma tillbaka till. Jag ska ringa på måndag och säga - Ta mig.. ta mig.. jag bara MÅSTE jobba för er..!!  :  )

Kram och på återhörande  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0